Research Article
BibTex RIS Cite

Özel Eğitim II Dersinin Demirel’in Analitik Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu Örneği

Year 2017, Volume: 4 Issue: 3, 201 - 218, 28.12.2017
https://doi.org/10.30803/adusobed.341843

Abstract

Bu
araştırmanın amacı, Adnan Menderes Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü Özel
Eğitim II dersi öğretim programı uygulamalarını, Demirel’in Analitik Program
Değerlendirme Modeli temel alınarak, öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerine
göre değerlendirmektir. Araştırma nitel betimsel bir çalışmadır. Veriler
toplanırken görüşme, anket ve doküman incelemesi tekniklerinden
yararlanılmıştır. Dersi veren öğretim elemanının programa ilişkin görüşlerini
almak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğrencilerin
görüşleri ise öğrencilere uygulanan anketler ve anketlerde yer alan açık uçlu
sorular yoluyla toplanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 2014-2015 eğitim
öğretim yılı ikinci döneminde Aydın ili Adnan Menderes Üniversitesi Meslek
Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümünde Özel Eğitim II dersini veren öğretim
elemanı ve bu dersi alan 34 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin
analizi yapılırken içerik analizi yöntemine başvurulmuştur. Araştırma
sonucunda, öğretim elemanının dersin hedefleri, içeriği, öğrenme-öğretme ve
değerlendirme süreçlerine ilişkin olumlu görüşler belirttiği, sınıf ortamı ve
dersin süresini ise olumsuz değerlendirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler
ise dersin hedefleri, ders süresince yapılan etkinlikleri ve değerlendirme
sürecini genel olarak olumlu bulmuşlardır. Dersin içeriğine ve derste
kullanılan materyallere ilişkin ise hem olumlu hem de olumsuz görüşler
bulunmaktadır.

References

  • Demirel, Ö. (2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (7. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2014). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. (21. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2003). Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erden, M. ve Akman, Y. (2001). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. (2004). Curriculum Foundations; Principles and Issues. Boston: Pearson Education.
  • Saylor, J. G. Ve Alexander, W. M. (1974). Planning Curriculum for Schools. New York: Holt, Rinehalt and Winston Inc.
  • Stufflebeam, D. L. (1999). Foundational Models for 21st Century Program Evaluation. (The Evaluation Center Occasional Papers Series). Western Michigan University.
  • https://www.globalhivmeinfo.org/CapacityBuilding/Occasional%20Papers/16%20Foundational%20Models%20for%2021st%20Century%20Program%20Evaluation.pdf (Erişim Tarihi: 03.06.2015).
  • Stufflebeam, D. L., Madaus, G. F. Ve Kellaghan, T. (2000). Evaluation Models Viewpoints on Evaluational and Human Services Evaluation. Boston / Dordrecht / London: Kluwer Academic Publishers.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2017, Volume: 4 Issue: 3, 201 - 218, 28.12.2017
https://doi.org/10.30803/adusobed.341843

Abstract

References

  • Demirel, Ö. (2007). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (7. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2014). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. (21. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2003). Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erden, M. ve Akman, Y. (2001). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. (2004). Curriculum Foundations; Principles and Issues. Boston: Pearson Education.
  • Saylor, J. G. Ve Alexander, W. M. (1974). Planning Curriculum for Schools. New York: Holt, Rinehalt and Winston Inc.
  • Stufflebeam, D. L. (1999). Foundational Models for 21st Century Program Evaluation. (The Evaluation Center Occasional Papers Series). Western Michigan University.
  • https://www.globalhivmeinfo.org/CapacityBuilding/Occasional%20Papers/16%20Foundational%20Models%20for%2021st%20Century%20Program%20Evaluation.pdf (Erişim Tarihi: 03.06.2015).
  • Stufflebeam, D. L., Madaus, G. F. Ve Kellaghan, T. (2000). Evaluation Models Viewpoints on Evaluational and Human Services Evaluation. Boston / Dordrecht / London: Kluwer Academic Publishers.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nurtaç Üstündağ This is me

Beylü Karayazgan This is me

Burcu Hancı Yanar

Murat Çırakoğlu This is me

Kerim Gündoğdu

Publication Date December 28, 2017
Acceptance Date December 14, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Üstündağ, N., Karayazgan, B., Hancı Yanar, B., Çırakoğlu, M., et al. (2017). Özel Eğitim II Dersinin Demirel’in Analitik Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu Örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(3), 201-218. https://doi.org/10.30803/adusobed.341843
AMA Üstündağ N, Karayazgan B, Hancı Yanar B, Çırakoğlu M, Gündoğdu K. Özel Eğitim II Dersinin Demirel’in Analitik Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu Örneği. ADUSOBIED. December 2017;4(3):201-218. doi:10.30803/adusobed.341843
Chicago Üstündağ, Nurtaç, Beylü Karayazgan, Burcu Hancı Yanar, Murat Çırakoğlu, and Kerim Gündoğdu. “Özel Eğitim II Dersinin Demirel’in Analitik Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4, no. 3 (December 2017): 201-18. https://doi.org/10.30803/adusobed.341843.
EndNote Üstündağ N, Karayazgan B, Hancı Yanar B, Çırakoğlu M, Gündoğdu K (December 1, 2017) Özel Eğitim II Dersinin Demirel’in Analitik Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu Örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 3 201–218.
IEEE N. Üstündağ, B. Karayazgan, B. Hancı Yanar, M. Çırakoğlu, and K. Gündoğdu, “Özel Eğitim II Dersinin Demirel’in Analitik Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu Örneği”, ADUSOBIED, vol. 4, no. 3, pp. 201–218, 2017, doi: 10.30803/adusobed.341843.
ISNAD Üstündağ, Nurtaç et al. “Özel Eğitim II Dersinin Demirel’in Analitik Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4/3 (December 2017), 201-218. https://doi.org/10.30803/adusobed.341843.
JAMA Üstündağ N, Karayazgan B, Hancı Yanar B, Çırakoğlu M, Gündoğdu K. Özel Eğitim II Dersinin Demirel’in Analitik Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu Örneği. ADUSOBIED. 2017;4:201–218.
MLA Üstündağ, Nurtaç et al. “Özel Eğitim II Dersinin Demirel’in Analitik Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 4, no. 3, 2017, pp. 201-18, doi:10.30803/adusobed.341843.
Vancouver Üstündağ N, Karayazgan B, Hancı Yanar B, Çırakoğlu M, Gündoğdu K. Özel Eğitim II Dersinin Demirel’in Analitik Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Meslek Yüksekokulu Örneği. ADUSOBIED. 2017;4(3):201-18.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.