Bu
araştırmanın amacı, Adnan Menderes Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü Özel
Eğitim II dersi öğretim programı uygulamalarını, Demirel’in Analitik Program
Değerlendirme Modeli temel alınarak, öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerine
göre değerlendirmektir. Araştırma nitel betimsel bir çalışmadır. Veriler
toplanırken görüşme, anket ve doküman incelemesi tekniklerinden
yararlanılmıştır. Dersi veren öğretim elemanının programa ilişkin görüşlerini
almak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğrencilerin
görüşleri ise öğrencilere uygulanan anketler ve anketlerde yer alan açık uçlu
sorular yoluyla toplanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 2014-2015 eğitim
öğretim yılı ikinci döneminde Aydın ili Adnan Menderes Üniversitesi Meslek
Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümünde Özel Eğitim II dersini veren öğretim
elemanı ve bu dersi alan 34 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin
analizi yapılırken içerik analizi yöntemine başvurulmuştur. Araştırma
sonucunda, öğretim elemanının dersin hedefleri, içeriği, öğrenme-öğretme ve
değerlendirme süreçlerine ilişkin olumlu görüşler belirttiği, sınıf ortamı ve
dersin süresini ise olumsuz değerlendirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler
ise dersin hedefleri, ders süresince yapılan etkinlikleri ve değerlendirme
sürecini genel olarak olumlu bulmuşlardır. Dersin içeriğine ve derste
kullanılan materyallere ilişkin ise hem olumlu hem de olumsuz görüşler
bulunmaktadır.
Program Değerlendirme Özel Eğitim Analitik Program Değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.