Purchasing behaviors,
usage satisfaction, and tractor demand of farmers have important clues for
decision makers in markets.The aim of this study is to determine the
mechanization levels of the producers residing in İzmir region. Main material
of the study is consisted of the primary data obtained from the survey studies
performed with 170 enterprises/farmers in Izmir. While Simple Random Sampling
is used as a sampling method, it is benefited from Proportional Sampling
Formula during calculation of sampling size. Firstly data obtained from the
survey studies is entered to Excel computer programmer. And then, analyses and
evaluations are carried out using central tendency measures in other way
descriptive statistics (mean, minimum and maximum values, percentage rate etc.)
for the data by using SPSS statistic packet programmer.As a result;it is
determined that only one tractor belongs to 60% of the farmers.It is seen that approximately half
of the producers prefer a power group below 50 horsepower when buying a
tractor. This shows that the producers attach great importance to fuel
consumption. Among the reasons for the preference of tractor brands across the
region, fuel, durability, spare parts supply and widespread use have been
determined.When investigating the factors of the farmers intended
for defining purchasing of the tractors, it can be seen that experience (field
application) as major factor, brand value as personal factor, service network, neighbor/friends,
and father/father-in-law as social factors, power and durableness as technical
factors, fuel consumption as economic factor.
tractor demand purchasing behavior tractor satisfaction proportional sample volume fuel consumption
Üreticilerin
traktör talebi, satın alma davranışları ve kullanım memnuniyetleri, piyasada karar
vericiler açısından önemli ipuçları taşımaktadır. Gerçekleştirilen çalışma İzmir
yöresinde ikamet eden üreticilerin sahip oldukları mekanizasyon düzeylerinin
belirlenmesini amaçlamaktadır.Çalışmanın ana materyalini, İzmir ilinde, 170
adet çiftçi ile yapılan anket çalışmasından elde edilen veriler oluşturmuştur.
Örnekleme yöntemi olarak Basit Tesadüfî Örnekleme Yöntemi kullanılmış olup,
örnek hacminin hesaplanmasında ise, Oransal Örnek Hacmi Hesaplama formülünden
yararlanılmıştır. İlk olarak anket çalışmasından elde edilen veriler Excel
bilgisayar programına girilmiştir. Daha sonra, SPSS istatistik paket programını
kullanarak veriler için merkezi eğilim ölçüleri, diğer bir deyişle basit
tanımlayıcı istatistikler (ortalama, minimum ve maksimum değerler, yüzde oranı
vb.) kullanılarak analizler ve değerlendirmeler yapılmıştır.Bu çalışmanın
sonucunda, yöre üreticilerinin %60’ına yakınının sadece bir adet traktörünün
bulunduğu belirlenmiştir. Üreticilerin yaklaşık olarak yarısının, traktör satın
alırken 50 beygirin altında bir güç grubunu tercih etmekte olduğu
görülmektedir. Bu da üreticilerin yakıt tüketimine büyük ölçüde önem verdiğini
ortaya koymaktadır. Yöre genelinde traktör markalarının tercih nedenleri
arasında yakıt, dayanıklılık, yedek parça temini ve yaygın kullanımının olduğu
belirlenmiştir. Üreticilerin, traktör satın almalarındaki faktörler
irdelendiğinde; temel faktör olarak deneyim (tarla tatbikatı), kişisel faktör
olarak marka değeri, sosyal faktör olarak servis ağı, komşu/arkadaşlar ve
baba/kayınpeder, teknik faktör olarak gücü ve dayanıklılığı, ekonomik faktör
olarak yakıt tüketiminin olduğu görülmektedir.
traktör talebi satın alma davranışları traktör memnuniyeti oransal örnek hacmi yakıt tüketimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |