The study aims to identify factors influencing the consumption preferences of packaged and unpackaged milk among consumers in Kahramanmaraş province. A face-to-face survey was conducted with 400 consumers selected through proportional sampling in 2020. Tobit regression was employed for data analysis. Results indicate that women prefer packaged milk more than men, and as age increases, consumers tend to prefer packaged milk. Moreover, consumers in higher income groups are more likely to consume packaged milk. Conversely, there is a negative correlation between university education level and unpackaged milk consumption. Additionally, a higher number of family members and the perception of open milk as healthy influence open milk preferences. Advertising campaigns and having children in the family were found to be ineffective in influencing packaging preferences. Thus, decision makers should develop policies to promote open milk consumption among low-income consumers.
Bu çalışmada Kahramanmaraş ilindeki tüketicilerin ambalajlı ve ambalajsız süt tüketim tercihlerini etkileyen faktörlerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2020 yılında Kahramanmaraş ilindeki oransal örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 400 tüketiciyle yüz yüze anket yapılmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin analizinde Tobit regresyon kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre kadınların erkeklere göre daha fazla ambalajlı süt tercih ettiği, tüketicilerin yaşlarının arttıkça ambalajlı süte yöneldikleri belirlenmiştir. Orta ve yüksek gelir grubunda bulunan tüketiciler düşük gelir grubunda bulunanlara göre ambalajlı süt tüketimine yönelmektedirler. Aynı zamanda üniversite eğitim düzeyi ile ambalajsız süt tüketimi arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu saptanmıştır. Diğer taraftan ailedeki birey sayısının fazla olması ve tüketicilerin açık sütün sağlıklı olduğu düşünceleri açık süt tercihlerinde etkilidir. Bunun yanı sıra reklam kampanyalarının, ailede çocuk sahip olma durumunun tüketicilerin ambalaj tercihleri konusunda etkili olmadığı tespit edilmiştir. Bu bilgiler ışığında karar vericilerin gelir düzeyi düşük tüketicilerin açık süt tüketimlerine yönelik politikalar geliştirip uygulamaları önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural Economics (Other) |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | April 30, 2024 |
Acceptance Date | June 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 21 Issue: 1 |