Research Article
BibTex RIS Cite

A Research on Mathematics Education Studies Published between 2009-2014 in Turkey

Year 2017, Volume: 7 Issue: 1, 1 - 19, 30.06.2017
https://doi.org/10.17984/adyuebd.325368

Abstract

The
purpose of this study is the realization content analysis of studies focused on
mathematics education which located in the faculty of education journals and in
ulakbim.gov.tr address between 2009-2014 years. In this context reached 284
article located in the specified journals and studies have been classified. In
this process a paper classification form, developed by Sozbilir, Kutu and Yasar
was revised and used for research in mathematics education. Each publication
has been subjected to content analysis through this form and eight components
which provide descriptive information for the identification of the paper,
sub-disciplinary area and learning domain of the paper, subject (title) of the
paper, methods employed in the study, data collection tools used, sampling and
sample sizes, authors and data analysis methods. According to some results
articles often clearly not focused on learning domains. Generally it was
observed non-experimental studies based on teacher training. Undergraduate
students mostly preferred as a target sample. Also ıt was determined that the
achievement tests and interview forms come to the fore as a data collection
tools.

References

  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Apaydın, S. (2009). 2000-2008 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimi araştırmaları. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Antalya.
  • Arık, R. S., & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayımlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi.
  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç Çakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K., (2007). Research methods in education. RoutledgeFalmer, London.
  • Creswell, J.W., (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage Pub.
  • Çoban, A. (2002). Matematik Dersinin İlköğretim Programları ve Liselere Giriş Sınavları Açısından Değerlendirilmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. (16–18 Eylül 2002). Ankara: ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi.
  • Gün, Z. & Erdem, Z. (2014). Uyum analizi yöntemiyle matematik başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 98-118.
  • Hart, L. C., Smith, S. Z., Swars, S. L., & Smith, M. E. (2009). An examination of research methods in mathematics education: 1995– 2005. Journal of Mixed Methods Research, 3 (1) 26–41.
  • Kayhan, M., & Özgün-Koca, S. A. (2004). Matematik eğitiminde araştırma konuları: 2000-2002. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(26), 72-81.
  • Lubienski, S.T. & Bowen, A. (2000). Who's counting? A Survey of Mathematics Education Research 1982-1998. Journal for Research in Mathematics Education. 31(5), 626–633.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook. Beverly Hills: Sage Publications.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173).
  • Sözbilir, M., Güler, G., & Çiltaş, A. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12, 565-580.
  • Sözbilir, M., Kutu, H., & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon& D. Jorde (Eds). The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Tatar, E., & Tatar, E. (2008). Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi I: Anahtar kelimeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16).
  • Ulutaş, F., & Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası. İlköğretim Online, 7(3).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • incikabı

Türkiye’ de 2009-2014 Yılları Arasında Yayımlanan Matematik Eğitimi Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma

Year 2017, Volume: 7 Issue: 1, 1 - 19, 30.06.2017
https://doi.org/10.17984/adyuebd.325368

Abstract

Bu çalışmanın amacı,
eğitim fakültesi dergilerinde ve ulakbim.gov.tr adresinde yer alan dergilerde
2009-2014 yılları arasında yayımlanan matematik eğitimi odaklı çalışmaların
içerik analizinin gerçekleştirilmesi ve bu paralelde söz konusu çalışmaların
eğilimlerinin belirlenmesidir. Bu kapsamda belirlenen dergilerde yer alan 284
makaleye ulaşılarak çalışmalar tasnif edilmiştir. Bu süreçte Sözbilir, Kutu ve
Yaşar (2012) tarafından geliştirilen “Yayın Sınıflama Formu” çalışmanın amacına
göre gözden geçirilerek öğrenme alanı, konu alanı, araştırma yöntemi, veri
toplama araçları, örneklem, veri analiz yöntemleri, yazarlar ve disiplin alanı
şeklinde sekiz bölümden oluşturulmuş ve analiz sürecinde kullanılmıştır. Elde
edilen verilerin analizi sonucunda ulaşılan bazı sonuçlara göre makalelerin
genellikle öğrenme alanlarına net bir şekilde odaklanmadıkları, öğretmen
yetiştirme konu alanı baskın olmak üzere daha çok deneysel olmayan çalışmalar
şeklinde gerçekleştirildikleri görülmüştür. Bunlara ilaveten hedef kitle olarak
daha çok lisans öğrencilerinin tercih edildiği, veri toplama aracı olarak
başarı testleri ve görüşme formlarının ön plana çıktığı belirlenmiştir. 

References

  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Apaydın, S. (2009). 2000-2008 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimi araştırmaları. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Antalya.
  • Arık, R. S., & Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayımlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi.
  • Aydın, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Büyüköztürk, S., Kılıç Çakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K., (2007). Research methods in education. RoutledgeFalmer, London.
  • Creswell, J.W., (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage Pub.
  • Çoban, A. (2002). Matematik Dersinin İlköğretim Programları ve Liselere Giriş Sınavları Açısından Değerlendirilmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. (16–18 Eylül 2002). Ankara: ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi.
  • Gün, Z. & Erdem, Z. (2014). Uyum analizi yöntemiyle matematik başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 98-118.
  • Hart, L. C., Smith, S. Z., Swars, S. L., & Smith, M. E. (2009). An examination of research methods in mathematics education: 1995– 2005. Journal of Mixed Methods Research, 3 (1) 26–41.
  • Kayhan, M., & Özgün-Koca, S. A. (2004). Matematik eğitiminde araştırma konuları: 2000-2002. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(26), 72-81.
  • Lubienski, S.T. & Bowen, A. (2000). Who's counting? A Survey of Mathematics Education Research 1982-1998. Journal for Research in Mathematics Education. 31(5), 626–633.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook. Beverly Hills: Sage Publications.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M., & Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173).
  • Sözbilir, M., Güler, G., & Çiltaş, A. (2012). Türkiye’de matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12, 565-580.
  • Sözbilir, M., Kutu, H., & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon& D. Jorde (Eds). The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Tatar, E., & Tatar, E. (2008). Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi I: Anahtar kelimeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16).
  • Ulutaş, F., & Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası. İlköğretim Online, 7(3).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • incikabı
There are 20 citations in total.

Details

Journal Section Research Articles
Authors

Lütfi İncikabı

Mehmet Koray Serin

Samet Korkmaz This is me

Semahat İncikabı This is me

Publication Date June 30, 2017
Acceptance Date March 17, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA İncikabı, L., Serin, M. K., Korkmaz, S., İncikabı, S. (2017). A Research on Mathematics Education Studies Published between 2009-2014 in Turkey. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 7(1), 1-19. https://doi.org/10.17984/adyuebd.325368

Cited By









A Thematic Analysis of the Theses about Problem Posing in Turkish Context
International e-Journal of Educational Studies
Mehmet Ertürk GEÇİCİ
https://doi.org/10.31458/iejes.606783

                                                                                                                                                                                                                                                      
by-nc-nd.png?resize=300%2C105&ssl=1 This work is licensed under CC BY-NC-ND 4.0