The aim of this phenomenology research is to define
the perceptions of middle school mathematics teachers about internship
trainers (mentor teachers and university supervisors). The perceptions of
participant teachers about internship trainers are examined under three main
themes: (i) the importance and contributions of internship trainers in their
professional development, (ii) internship trainers' approach to internships
and prospective mathematics teachers, (iii) characteristics that internship
trainers must have. The results indicate that middle school mathematics
teachers have very negative experiences and perceptions about internship
trainers.
Bu fenomenoloji
araştırmasının amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin staj eğitmenlerine
(staj öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı) ilişkin algılarını tanımlamaktır.
Katılımcı öğretmenlerin staj eğitmenlerine ilişkin algıları üç ana tema
altında incelenmiştir: (i) staj eğitmenlerinin mesleki gelişimlerindeki önemi
ve katkıları, (ii) staj eğitmenlerinin staja ve matematik öğretmen adayına
yaklaşımı, (iii) staj eğitmenlerinin sahip olması gereken özellikler.
Sonuçlar, ortaokul matematik öğretmenlerinin staj eğitmenlerine yönelik
oldukça olumsuz deneyim ve algılara sahip olduğuna işaret etmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Acceptance Date | January 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License