The aim of this phenomenology research is to define the perceptions of middle school mathematics teachers about internship trainers (mentor teachers and university supervisors). The perceptions of participant teachers about internship trainers are examined under three main themes: (i) the importance and contributions of internship trainers in their professional development, (ii) internship trainers' approach to internships and prospective mathematics teachers, (iii) characteristics that internship trainers must have. The results indicate that middle school mathematics teachers have very negative experiences and perceptions about internship trainers.
Middle School Mathematics Education, Teacher Training, Mentor
Bu fenomenoloji araştırmasının amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin staj eğitmenlerine (staj öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı) ilişkin algılarını tanımlamaktır. Katılımcı öğretmenlerin staj eğitmenlerine ilişkin algıları üç ana tema altında incelenmiştir: (i) staj eğitmenlerinin mesleki gelişimlerindeki önemi ve katkıları, (ii) staj eğitmenlerinin staja ve matematik öğretmen adayına yaklaşımı, (iii) staj eğitmenlerinin sahip olması gereken özellikler. Sonuçlar, ortaokul matematik öğretmenlerinin staj eğitmenlerine yönelik oldukça olumsuz deneyim ve algılara sahip olduğuna işaret etmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 10, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { adyuebd510080, journal = {Adıyaman University Journal of Educational Sciences}, eissn = {2149-2727}, address = {}, publisher = {Adıyaman Üniversitesi}, year = {2020}, volume = {10}, number = {1}, pages = {20 - 31}, doi = {10.17984/adyuebd.510080}, title = {Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers}, key = {cite}, author = {Bozkurt, Erhan and Özkaya, Firdevs and Çil, Tuğba and Dülger, Melike} } |
APA | Bozkurt, E. , Özkaya, F. , Çil, T. & Dülger, M. (2020). Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers . Adıyaman University Journal of Educational Sciences , 10 (1) , 20-31 . DOI: 10.17984/adyuebd.510080 |
MLA | Bozkurt, E. , Özkaya, F. , Çil, T. , Dülger, M. "Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers" . Adıyaman University Journal of Educational Sciences 10 (2020 ): 20-31 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/adyuebd/issue/55657/510080> |
Chicago | Bozkurt, E. , Özkaya, F. , Çil, T. , Dülger, M. "Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers". Adıyaman University Journal of Educational Sciences 10 (2020 ): 20-31 |
RIS | TY - JOUR T1 - Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers AU - Erhan Bozkurt , Firdevs Özkaya , Tuğba Çil , Melike Dülger Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.17984/adyuebd.510080 DO - 10.17984/adyuebd.510080 T2 - Adıyaman University Journal of Educational Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 20 EP - 31 VL - 10 IS - 1 SN - -2149-2727 M3 - doi: 10.17984/adyuebd.510080 UR - https://doi.org/10.17984/adyuebd.510080 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers %A Erhan Bozkurt , Firdevs Özkaya , Tuğba Çil , Melike Dülger %T Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers %D 2020 %J Adıyaman University Journal of Educational Sciences %P -2149-2727 %V 10 %N 1 %R doi: 10.17984/adyuebd.510080 %U 10.17984/adyuebd.510080 |
ISNAD | Bozkurt, Erhan , Özkaya, Firdevs , Çil, Tuğba , Dülger, Melike . "Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers". Adıyaman University Journal of Educational Sciences 10 / 1 (Haziran 2020): 20-31 . https://doi.org/10.17984/adyuebd.510080 |
AMA | Bozkurt E. , Özkaya F. , Çil T. , Dülger M. Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers. AUJES. 2020; 10(1): 20-31. |
Vancouver | Bozkurt E. , Özkaya F. , Çil T. , Dülger M. Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers. Adıyaman University Journal of Educational Sciences. 2020; 10(1): 20-31. |
IEEE | E. Bozkurt , F. Özkaya , T. Çil ve M. Dülger , "Mentorship: Reflections from Middle School Mathematics Teachers", Adıyaman University Journal of Educational Sciences, c. 10, sayı. 1, ss. 20-31, Haz. 2020, doi:10.17984/adyuebd.510080 |