English Language Teaching (ELT) contains many social, economic, educational or political factors. This article will focus on the political effects of ELT. In this context, the concept of “linguistic imperialism” of R. Phillipson will be detected. It preaches that ELT can be a danger for local cultures. It can assimilate the learners in favor of English culture. In order to minimise this danger a solution is developed in this article. Thus, the Content-based Language Learning (CLIL) Method was applied to a 30-person experiment group. CLIL aims to teach content and language at the same time. The content of this study was chosen as Turkish Art History because the researches show that young people do not have knowledge about Turkish Art History and consequently their own local artistic culture. While Action Research Method was used, pre-tests and post-tests were evaluated using Arithmetic Mean Method. Open-ended questions, conversation, observation book and interview methods were included, too. As a result, in the experiment group, an increase in Turkish Art History knowledge was detected. Both groups learned English at a similar rate, but the control group did not have any knowledge about Turkish Art History. Thus, it can be said that CLIL can reduce the assimilative elements that English may reveal as a hegemonic language.
Bakırköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Bakırköy Güzel Sanatlar Lisesi
Bakırköy Kaymakamlığı Onay Numarası 98215063-20-E.15400260 (28.09.2019)
Projeye desteklerinden ötürü Bakırköy Güzel Sanatlar Lisesi'ne ve müdiresi Hülya Mesri Hanımefendi'ye çok teşekkür ederim.
Günümüzde lingua-franca şekline dönüşmüş olan İngilizce’nin, dil eğitimi bağlamında sosyal, ekonomik, eğitsel ya da politik birçok faktörü bünyesinde barındırdığı görülmektedir. Bu makalede, dil eğitiminin politik etkileri üzerinde durularak, R. Phillipson’un “dil emperyalizmi” kavramı tartışılacaktır. Kavram, İngilizce’nin yerel kültürlere zarar verdiği ve bireyleri asimile ettiği hususuyla ilgilidir. Bu çalışmada, İçerik-temelli dil eğitim metodu, “dil emperyalizmi”ne karşı bir çözüm olarak sunulacaktır. Metod sayesinde, İngilizce öğrenirken yerel kültürün korunabileceğini gösteren amprik veriler sunulacaktır. Bu metod, anlamlı bir içerik etrafında dilin öğretilmesini hedeflemektedir. İçeriğin ve dilin aynı anda öğretilmesi söz konusudur. Bu çalışmada metodun içeriği, Türk Sanat Tarihi olarak seçilmiş ve metod, 30 kişilik deney grubuna bir eğitim-öğretim dönemi boyunca uygulanmıştır. Öğrencilerin Türk Sanat Tarihi konusunda yeterince bilgiye sahip olmamaları, sanatın hayal gücünü geliştiren ve psikolojik terapi bağlamında bireyleri iyileştiren yönlerinin bulunması, Sanat Tarihi içeriğinin seçilmesinde etkili olmuştur. Eylem Araştırma metodunun kullanıldığı bu araştırmada yapılan ön-testler ve son-testler aritmetik ortalama yöntemiyle değerlendirilmiştir. Ayrıca açık uçlu sorular, söyleşi, gözlem defteri ve röportaj yöntemleri de değerlendirmeye dahil edilmiştir. Bir dönem boyunca deney grubuna uygulanan İçerik-temelli İngilizce dil eğitimi neticesinde, grubun Türk Sanat Tarihi bilgisinde artış olduğu tespit edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının İngilizce’yi benzer oranda öğrendiği ancak kontrol grubunun Türk Sanat Tarihiyle ilgili herhangi bir bilgiye sahip olamadığı görülmüştür. Dolayısıyla İngilizce dil öğretimi sırasında, yerel kültür bağlamında İçerik-temelli Dil öğreniminin gerçekleştirilmesi, İngilizce’nin hegemonatik dil olarak ortaya çıkarabileceği asimilatif etkenleri azaltacaktır.
Bakırköy Kaymakamlığı Onay Numarası 98215063-20-E.15400260 (28.09.2019)
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | Bakırköy Kaymakamlığı Onay Numarası 98215063-20-E.15400260 (28.09.2019) |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 2 |