BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF GRADUATE STUDIES ON TEACHING READING IN THE FIRST AND SECOND STAGE

Yıl 2013, , 229 - 247, 31.01.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.412

Öz

The purpose of this study is to review and evaluate to doctorate and master theses that are prep- ared on reading skills and research can be done over the area of reading education is to determ- ine whether thereare issues. In this study, to be mde previously introduced ideas, analysis, amethod wasused as meta-analysis method. That thesis, including the National Center for the study, primarily tolibraries, various databases and scanning reached a total of 39 doctoral and master's thesis examined. These arguments are grouped as the first master's and doctoral thesis, and thencalculated the distribution of the universities. External examinationof the structure in terms o”f classification of the subjects were thensubjected to content analysis theses. Theses of some of the topicsand titles have been found to be similar. After that, the studiessuggested a different selection of topics.

Kaynakça

  • Akyol H. (2006). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretimi Yöntemleri, Kök Yay., Ankara.
  • Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C.:3/ S.:4, Ankara, s 461470, www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2005_cilt3/sayi_4/461-470.pdf, [ET 05.10. 2010].
  • Büyüköztürk, Ş., vd. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem A Yayıncılık, Ankara. Calp M. (2006). Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Eğitim Kitabevi, Konya.
  • Demirel Ö. (2004). Türkçe Öğretimi, Pegem Yayınları, Ankara.
  • Gürses R. (1996). Okuma Anlama Üzerine, http://tdk.org.tr/kisisel/residesadik /OkumaAnlama.htm, [20ET: 22.03.2011 12.30].
  • İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, (2006), Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • Karasar N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, www.meb.gov.tr [ET 05.10.2010 12.20].
  • Özbay M. (2008). Türkçe Öğretimi Kaynakçası, Öncü Kitap, Ankara.
  • Özbay M. (2009a). Türkçe Öğretim Yöntemleri I, Öncü Kitap, Ankara.
  • Özbay M.,(2009b). Türkçe Öğretim Yöntemleri II, Öncü Kitap, Ankara .
  • Özbay M. (2009c), Anlama Teknikleri: 1 Okuma Eğitimi, Öncü Kitap, Ankara.
  • Özenç B. ve Arslanhan S. PISA 2009 Sonuçlarına İlişkin Bir Değerlendirme, TEPAV, http://www.tepav.org.tr/upload/files/1292255907-8.PISA_2009_SonuclarinaIl iskin_Bir_Deg erlendirme.pdf, [ET 05.02.2011 12.00].
  • Sağlam M. ve Yüksel İ. (2007). Program Değerlendirmede Meta-Analiz ve MetaDeğerlendirme Yöntemleri, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.18, Kütahya, s 175-189; sbe.dpu.edu.tr/18/175.pdf, [ET 05.10.2010 15.10].
  • Tosunoğlu M. (2010). Farklı Yazı Stillerinin Okuduğunu Anlama Sürecine Etkisi, TUBAR, www.tubar. com.tr/TUBAR%20DOSYA / .../ tosu nolu_ mesi ha%206796pdf, [ET 22.03.2011 12.00].
  • Yalçın A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar, Akçağ Yayınları Ankara.

BİRİNCİ VE İKİNCİ KADEME OKUMA EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2013, , 229 - 247, 31.01.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.412

Öz

Bu çalışmanın amacı 1997–2012 tarihleri arasında okuma eğitimi üzerine yapılmış tez çalışmalarının değerlendirilmesini yaparak, okuma eğitimi alanı üzerinde araştırma yapılabilecek konuların var olup olmadığını tespit etmektir. Bu çalışmada daha önceden ortaya konulmuş fikirlerin analizi yapılacağı için, yöntem olarak meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada öncelikle Ulusal Tez Merkezi olmak üzere çeşitli veri tabanları ve kütüphanelerde yapılan taramalarda ulaşılan toplam 39 doktora ve yüksek lisans tezi incelenmiştir. Bu tezler ilk olarak yüksek lisans ve doktora tezi olmak üzere gruplandırılmış, daha sonra yapıldığı üniversitelere olan dağılımı hesaplanmıştır. Dış yapı bakımından yapılan incelemenin ardından tezler içerik analizine tabi tutularak konuların sınıflandırılması yapılmıştır. Yapılan tezlerin bazılarının konu ve başlıklarının benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir. Bundan sonra yapılacak çalışmalarda farklı konular seçilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akyol H. (2006). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretimi Yöntemleri, Kök Yay., Ankara.
  • Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C.:3/ S.:4, Ankara, s 461470, www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2005_cilt3/sayi_4/461-470.pdf, [ET 05.10. 2010].
  • Büyüköztürk, Ş., vd. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem A Yayıncılık, Ankara. Calp M. (2006). Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Eğitim Kitabevi, Konya.
  • Demirel Ö. (2004). Türkçe Öğretimi, Pegem Yayınları, Ankara.
  • Gürses R. (1996). Okuma Anlama Üzerine, http://tdk.org.tr/kisisel/residesadik /OkumaAnlama.htm, [20ET: 22.03.2011 12.30].
  • İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, (2006), Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • Karasar N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, www.meb.gov.tr [ET 05.10.2010 12.20].
  • Özbay M. (2008). Türkçe Öğretimi Kaynakçası, Öncü Kitap, Ankara.
  • Özbay M. (2009a). Türkçe Öğretim Yöntemleri I, Öncü Kitap, Ankara.
  • Özbay M.,(2009b). Türkçe Öğretim Yöntemleri II, Öncü Kitap, Ankara .
  • Özbay M. (2009c), Anlama Teknikleri: 1 Okuma Eğitimi, Öncü Kitap, Ankara.
  • Özenç B. ve Arslanhan S. PISA 2009 Sonuçlarına İlişkin Bir Değerlendirme, TEPAV, http://www.tepav.org.tr/upload/files/1292255907-8.PISA_2009_SonuclarinaIl iskin_Bir_Deg erlendirme.pdf, [ET 05.02.2011 12.00].
  • Sağlam M. ve Yüksel İ. (2007). Program Değerlendirmede Meta-Analiz ve MetaDeğerlendirme Yöntemleri, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.18, Kütahya, s 175-189; sbe.dpu.edu.tr/18/175.pdf, [ET 05.10.2010 15.10].
  • Tosunoğlu M. (2010). Farklı Yazı Stillerinin Okuduğunu Anlama Sürecine Etkisi, TUBAR, www.tubar. com.tr/TUBAR%20DOSYA / .../ tosu nolu_ mesi ha%206796pdf, [ET 22.03.2011 12.00].
  • Yalçın A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar, Akçağ Yayınları Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilal Elbir Bu kişi benim

Can Bağcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Elbir, B., & Bağcı, C. (2013). BİRİNCİ VE İKİNCİ KADEME OKUMA EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 229-247. https://doi.org/10.14520/adyusbd.412

Cited By


Yazma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Yazılan Makalelerin İncelenmesi
Turkish Academic Research Review - Türk Akademik Araştırmalar Dergisi [TARR]
https://doi.org/10.30622/tarr.1336308









Studies on summarization skills
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
https://doi.org/10.29000/rumelide.1165002


About the ability to summarize
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
https://doi.org/10.29000/rumelide.1156791