Nitelikli müzik eğitimcisi yetiştirilmesi sürecinde MEAD akademik kadrolarının nitel ve nicel yeterlikleri büyük bir öneme sahiptir. Ancak Türkiye genelinde bazı Müzik Eğitimi Anabilim Dallarının öğrenci sayılarına oranla akademik personel sayılarının yetersiz kaldığı ve bu önemli sorunun yıllardır çözülemediği bilinen bir durumdur.
Araştırmanın amacı, Türkiye genelinde MEAD’nda görev yapan akademik personelin sayısal yeterlik durumlarını bölgesel kapsamda ve Türkiye genelinde belirlemektir. Betimsel yöntemin tercih edildiği araştırma kapsamında ulaşılan örneklem, araştırma evrenini tamamen kapsamaktadır.
Araştırma verilerinin bir bölümüne kaynak taraması yöntemiyle ulaşılırken, akademik personele ilişkin bilgilere ilgili üniversitelerin resmi internet sitelerinden ulaşılmış ve bu bilgilerin doğruluğu ilgili birimin akademik personeline sorularak yani telefonla görüşme yöntemi kullanılarak kontrol edilmiştir. Verilerin işlenmesinde SPSS 22 programı kullanılmış ve sonuçlar frekans ve yüzde değerleri üzerinden yorumlanmıştır.
Araştırma sonucundan, Türkiye genelinde MEAD’nda 436 kadrolu akademisyenin 72 ücretli eğitimcinin ve toplamda 508 eğitimcinin görev yaptığı, Türkiye genelinde 421 eğitimcinin MEAD’ndaki lisans derlerine yürüttüğü, personel sayılarının kadro türlerine göre dağılımı incelendiğinde %32,7 oranıyla en çok personelin öğretim görevlisi kadro türünde görev yaptığı, her bir eğitimciye düşen öğrenci sayılarının Türkiye genelinde ortalama 9,51 olduğu ve bölgesel dağılımda ise en iyi durumda Marmara Bölgesinin olmasına karşın en kötü durumda Güney Doğu Anadolu Bölgesinin olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında ulaşılan sonuçlar tartışılmış ve belirlenen sorunların çözümüne yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Akademik Personelin Sayısal Yeterlik Durumu
Müzik eğitimi müzik eğitimi anabilim dalı akademik personelin sayısal yeterlik durumu
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 23 |