The purpose of this study was to investigate pre-service science teachers’ skills and experience on designing educational games. Holistic single case approach – one of the qualitative research methods – was used in this study. Research sample consists of 57 pre-service teachers enrolled in the 3rd year science teaching program at Eskisehir Osmangazi University in year 2017. As a quantitative data collection tool researchers used a four-dimensional rubric to evaluate the educational games. In addition, the researchers also prepared semi-structured questions to interview with 18 pre-service science teachers. The interviews revealed that designing and evaluating the educational games have promoted the pre-service teachers’ science teaching skills on a given subject matter. However, they encountered with some difficulties before writing the educational game scenarios, such as finding a subject matter, selection of the appropriate materials, etc.
Educational game activity design pre-service science teachers.
Bu çalışmada fen bilgisi öğretmen
adaylarının eğitsel oyun tasarlama becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu
araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması desenlerinden
biri olan bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Çalışmaya Eskişehir
Osmangazi Üniversitesi’nde üçüncü sınıfta öğrenim gören 57 fen bilgisi öğretmen
adayı katılmıştır. Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama
sürecini değerlendirmelerini sağlamak amacıyla 4 boyuttan ve 17 maddeden oluşan
bir rubrik geliştirilmiştir. Ayrıca araştırmacılar tarafından yarı
yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. 18 fen bilgisi öğretmen
adayıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının
görüşleri incelendiğinde fen bilgisi öğretmen adayları eğitsel oyunların kalıcı
ve yaparak yaşayarak öğrenme sağladığını belirtmişlerdir. Öğretmen adayları
derslerde eğitsel oyunların kullanımının artırılmasına yönelik olarak
öğretmenlere eğitim verilmesi gerektiği ve öğretmen adaylarının oyun bulma
konusunda sıkıntı yaşadığı konusunda görüş bildirmişlerdir. Sonuç olarak bu
çalışmanın fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama becerilerine
katkı sağladığı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 29 |