Research Article
BibTex RIS Cite

Z Kuşağını Fintekleri Kullanmaya Motive Eden Unsurların Tespitine Yönelik Amprik Bir Çalışma

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 153 - 161, 15.12.2021

Abstract

Teknolojik yeniliklerin artması, internetin günlük hayatta kullanılması gibi gelişmelerle birlikte finansal kuruluş müşterilerine sunulmak üzere teknolojik uygulamalar geliştirilmektedir. Bu uygulamaları ifade etmek üzere ‘finans’ ve ‘teknoloji’ kelimelerinden ‘Fintek’ kelimesi türetilmiştir. Finteklerin önemli bir hedef müşteri kitlesi Z Kuşağıdır. Z Kuşağı, 1997 – 2012 yılları arasında doğan, bireysel, sorgulayıcı, internet üzerinden sosyalleşen, bilgiye çabuk ulaşması nedeniyle kolay sıkılan, antiotoriter kişilerdir. Z Kuşağını, Fintekleri kullanmaya motive eden faktörlerin tespit edilmesi, onlara yönelik pazarlama çalışmalarının başarısına katkı verebilecektir. Bu çalışmada, algılanan kullanışlılık, sosyal etkileşim, algılanan risk, gerekli altyapı ve test edebilme Z Kuşağını Fintekleri kullanmaya motive eden faktörler olarak tespit edilmiştir.

References

  • Akturan, U., Tazcan, N. (2010). The Effects of Innovation Characteristics on Mobile Banking Adoption. In Proc of the 10th Global Journal on Business and Economics Conference, Rome Italy
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 470 – 480.
  • Cheung, C. M. K., Zhu, L., Kwong, T., Chan, G., Limayem, M. (2003). Online Customer Behaviour: A Review and Agenda for Future Research. 16. Bled eCommerce Conference, Bled Slovenia, Haziran 9–11, http://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1112&context=bled2003 (09 Ağustos 2017).
  • Constantinides, E. (2002). The 4 Web-Marketing Mix Model. Electronic Commerce Research and Applications No 1: 57–76.
  • Davis, F D, Bagozzi, R. P., Warshaw, P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35 ( 8 ): 982 – 1003.
  • Finextra (2018). Fintech Startups Told To Follow The Money Or Crash And Burn https://www.finextra.com/newsarticle/32391/fintech-startups-told-to-follow-the-money-orcrash-and-burn Erişim tarihi: 01.08.2020
  • Fishbein, M. Ajzen, I. (1975). Belief, Attitude, Intention and Behaviour: An Introduction to Theory and Research. Reading, MA: Addison-Wesley.
  • Francis T., Hoefel F. (2018). True Gen: Generation Z and its İmplicaitons For Companies. McKinsey Company. Consumer Packaged Goods. November, 2018.
  • Jeong, B., Yoon, T. (2013). ‘An Emprical Investigation on Consumer Acceptance of Mobile Banking Services’ Journal of Business and Management Research, Vol 2 No 1, pp 31-40,2013.
  • Keskin, S. (2017). İnternet Bankacılığında Tüketici Motivasyonunun Davranışsal Etkileri: Amprik Bir Çalışma (Doktora Tezi). Nevşehir: Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
  • Li, N. Zhang, P. (2002). Consumer Online Shopping Attitudes and Behaviour: An Assessment of Research. Eighth Americas Conference on Information Systems: 508 – 517.
  • Rogers, E.M. (1983). Diffusion of Innovations, New York, Free Press.
  • Singh, S., Komal, M. (2009). Impact of ATM on customer satisfaction (A comparative study of SBI, ICICI & HDFC bank). Business Intelligence Journal, 2(2), 276-287.
  • Statista Research Department (2019). Fintech Report 2019 Statista Digital Market Outlook – Market Report Tuncer, A. İ. (2014). İnternet Reklamlarının X, Y ve Z Kuşakları Üzerindeki Etkisi. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, S.12, s.123.
  • Turban E, Lee J, King D, Chung H M (2000) Elektronic Commerce A Manageriel Perspective (Prentice Hall Inc, New Jersey).
  • Wang, R. J.-H., Malthouse, E. C., Krishnamurthi, L. (2015). On the Go: How Mobile Shopping Affects Customer Purchase Behavior. Journal of Retailing, 91(2), 217–234. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2015.01.002
  • https://fintechistanbul.org/2021/05/17/fintech-nedir/ Erişim Tarihi: 02.04.2021
  • https://startupteknoloji.com/bankalar-neler-vaat-ederler-fintechler-neler-yapar/?doing_ wp_cron= 1621581850.5887999534606933593750 Erişim Tarihi: 15.03.2021
  • https://www.google.com/search?q=translate&rlz=1C1GCEB_enTR935TR935&oq=translate&aqs=chrome.0.69i59j0l6j69i65.1918j1j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8&safe=active&ssui=on Erişim Tarihi: 05.05.2021
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Z_ku%C5%9Fa%C4%9F%C4%B1#:~:text=Z%20ku%C5%9Fa%C4%9F%C4%B1%20veya%20Z%20 jenerasyonu,nedeniyle%20kolay%20s%C4% B1k%C4%B1lgan%2C%20antiotoriter%20tiptedir. Erişim Tarihi: 05.05.2021 https://www.nvi.gov.tr/ Erişim Tarihi: 12.02.2021
  • https://fintechistanbul.org/2019/04/09/bankalar-z-kusagini-kazanamama-tehlikesiyle-karsi-karsiya/ Erişim Tarihi: 05.03.2021
  • https://www.nvi.gov.tr/ Erişim Tarihi: 25.03.2021
Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 153 - 161, 15.12.2021

Abstract

References

  • Akturan, U., Tazcan, N. (2010). The Effects of Innovation Characteristics on Mobile Banking Adoption. In Proc of the 10th Global Journal on Business and Economics Conference, Rome Italy
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 470 – 480.
  • Cheung, C. M. K., Zhu, L., Kwong, T., Chan, G., Limayem, M. (2003). Online Customer Behaviour: A Review and Agenda for Future Research. 16. Bled eCommerce Conference, Bled Slovenia, Haziran 9–11, http://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1112&context=bled2003 (09 Ağustos 2017).
  • Constantinides, E. (2002). The 4 Web-Marketing Mix Model. Electronic Commerce Research and Applications No 1: 57–76.
  • Davis, F D, Bagozzi, R. P., Warshaw, P. R. (1989). User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models. Management Science, 35 ( 8 ): 982 – 1003.
  • Finextra (2018). Fintech Startups Told To Follow The Money Or Crash And Burn https://www.finextra.com/newsarticle/32391/fintech-startups-told-to-follow-the-money-orcrash-and-burn Erişim tarihi: 01.08.2020
  • Fishbein, M. Ajzen, I. (1975). Belief, Attitude, Intention and Behaviour: An Introduction to Theory and Research. Reading, MA: Addison-Wesley.
  • Francis T., Hoefel F. (2018). True Gen: Generation Z and its İmplicaitons For Companies. McKinsey Company. Consumer Packaged Goods. November, 2018.
  • Jeong, B., Yoon, T. (2013). ‘An Emprical Investigation on Consumer Acceptance of Mobile Banking Services’ Journal of Business and Management Research, Vol 2 No 1, pp 31-40,2013.
  • Keskin, S. (2017). İnternet Bankacılığında Tüketici Motivasyonunun Davranışsal Etkileri: Amprik Bir Çalışma (Doktora Tezi). Nevşehir: Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
  • Li, N. Zhang, P. (2002). Consumer Online Shopping Attitudes and Behaviour: An Assessment of Research. Eighth Americas Conference on Information Systems: 508 – 517.
  • Rogers, E.M. (1983). Diffusion of Innovations, New York, Free Press.
  • Singh, S., Komal, M. (2009). Impact of ATM on customer satisfaction (A comparative study of SBI, ICICI & HDFC bank). Business Intelligence Journal, 2(2), 276-287.
  • Statista Research Department (2019). Fintech Report 2019 Statista Digital Market Outlook – Market Report Tuncer, A. İ. (2014). İnternet Reklamlarının X, Y ve Z Kuşakları Üzerindeki Etkisi. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, S.12, s.123.
  • Turban E, Lee J, King D, Chung H M (2000) Elektronic Commerce A Manageriel Perspective (Prentice Hall Inc, New Jersey).
  • Wang, R. J.-H., Malthouse, E. C., Krishnamurthi, L. (2015). On the Go: How Mobile Shopping Affects Customer Purchase Behavior. Journal of Retailing, 91(2), 217–234. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2015.01.002
  • https://fintechistanbul.org/2021/05/17/fintech-nedir/ Erişim Tarihi: 02.04.2021
  • https://startupteknoloji.com/bankalar-neler-vaat-ederler-fintechler-neler-yapar/?doing_ wp_cron= 1621581850.5887999534606933593750 Erişim Tarihi: 15.03.2021
  • https://www.google.com/search?q=translate&rlz=1C1GCEB_enTR935TR935&oq=translate&aqs=chrome.0.69i59j0l6j69i65.1918j1j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8&safe=active&ssui=on Erişim Tarihi: 05.05.2021
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Z_ku%C5%9Fa%C4%9F%C4%B1#:~:text=Z%20ku%C5%9Fa%C4%9F%C4%B1%20veya%20Z%20 jenerasyonu,nedeniyle%20kolay%20s%C4% B1k%C4%B1lgan%2C%20antiotoriter%20tiptedir. Erişim Tarihi: 05.05.2021 https://www.nvi.gov.tr/ Erişim Tarihi: 12.02.2021
  • https://fintechistanbul.org/2019/04/09/bankalar-z-kusagini-kazanamama-tehlikesiyle-karsi-karsiya/ Erişim Tarihi: 05.03.2021
  • https://www.nvi.gov.tr/ Erişim Tarihi: 25.03.2021
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Serhan Keskin 0000-0001-8282-3358

Publication Date December 15, 2021
Submission Date December 3, 2021
Acceptance Date December 10, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Keskin, S. (2021). Z Kuşağını Fintekleri Kullanmaya Motive Eden Unsurların Tespitine Yönelik Amprik Bir Çalışma. Ahi Evran Akademi, 2(2), 153-161.