Bu araştırmanın amacı; lise öğretmenlerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin incelenmesidir. Araştırmada, ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir il merkezine bağlı olan ve Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapmakta olan 315 lise öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için “Kişisel Bilgiler” ve “Finansal Okuryazarlık” şeklinde iki bölüm oluşturulmuş, öğretmenlerin finansal okuryazarlıklarının belirlenmesi amacı ile “Finansal Okuryazarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçek, 4 alt boyut ve 33 maddelik soru havuzunu içermektedir. Araştırma bulgularına göre; lise öğretmenlerinin finansal okuryazarlıklarının cinsiyet, medeni durum, eğitim ve gelir düzeylerinden etkilenmediği, yaş ve mesleki branşlarından ise etkilendiği belirlenmiştir. Ek olarak, öğretmenlerin finansal okuryazarlıklarını arttırmalarının temel yaşam seviyelerini geliştirmelerine neden olduğu tespit edilmiştir.
Bu araştırmanın amacı; lise öğretmenlerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin incelenmesidir. Araştırmada, ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir il merkezine bağlı olan ve Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapmakta olan 315 lise öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için “Kişisel Bilgiler” ve “Finansal Okuryazarlık” şeklinde iki bölüm oluşturulmuş, öğretmenlerin finansal okuryazarlıklarının belirlenmesi amacı ile “Finansal Okuryazarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçek, 4 alt boyut ve 33 maddelik soru havuzunu içermektedir. Araştırma bulgularına göre; lise öğretmenlerinin finansal okuryazarlıklarının cinsiyet, medeni durum, eğitim ve gelir düzeylerinden etkilenmediği, yaş ve mesleki branşlarından ise etkilendiği belirlenmiştir. Ek olarak, öğretmenlerin finansal okuryazarlıklarını arttırmalarının temel yaşam seviyelerini geliştirmelerine neden olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2022 |
Submission Date | March 5, 2022 |
Acceptance Date | March 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 1 |