Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim sürecinde yaşadıkları sorunları tespit etmeyi amaçlayan bu çalışma, Kars ili merkez ortaokullarında görev yapan 14 sosyal bilgiler öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, araştırmacının bilgi toplama sürecinde aktif olduğu, algı ve olayların doğal ortamında gerçekçi bir biçimde ve bütüncül bir bakış açısıyla, yazılı olmayan ya da sözlü bir formda ortaya konduğu nitel yöntem kullanılmıştır. Veriler, araştırma konusu hakkında derinlemesine bilgi sağlamak amacıyla oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nitel verileri analiz etmek ve korelasyonları bulmak için açıklayıcı ve çıkarımsal kodlar kullanılmıştır. Görüşme analizleri güvenirliği sağlamak için iki farklı uzman tarafından ayrı ayrı kodlanmıştır. Araştırmada, öğrenci kaynaklı sorunlara ilişkin sonuçlara göre sosyal bilgiler öğretmenleri hazırbulunuşluk, motivasyon ve dikkat dağınıklığı sorunları yaşadıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin deneyim eksikliği, gelişmeleri takip edememesi ve kendilerini yenileyememesi konusunda da sorun yaşadıkları görülmüştür. Öğretmenlerin deneyim eksikliği, gelişmeleri takip edememesi ve kendilerini yenileyememesi konusunda da sorun yaşadıkları görülmüştür. Öğretmenler, yönetimden kaynaklı bazı sorunlar yaşadıklarını, bu sorunların ise materyal temin edilmemesi, okulun ve sınıfın fiziki koşullarının iyileştirilmemesinden kaynaklandığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin deneyimlediği diğer sorunlar ise, ders saatinin yetersiz olması ve velilerin ilgisiz olmasıdır. Öğretmenler, yukarıda bahsedilen sorunları çözmek için ders kitaplarındaki ders içeriklerinin azaltılmasını, ders sayısının artırılmasını ve veli ilgisinin artırılmasını önermektedir.
Hazırbulunuşluk Sosyal bilgiler öğretmeni Yönetim Hazırbulunuşluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |