İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öğrenmede Sıkıntı Yaşama
Düzeyleri İle Yazma Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi
ÖZ
Bu çalışmanın amacı, matematik
öğrenmede sıkıntı yaşadığı düşünülen öğrencilerin matematik öğrenmede sıkıntı
yaşama düzeyleri ile yazma kalitesi düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya
koymaktır. Araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelindedir.
Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemeye
göre belirlenmiş, Kütahya Merkez ile bir ilçesinde bulunan 5 ilkokuldan
seçilmiş 4. Sınıf düzeyinde matematik öğrenme sürecinde sıkıntı yaşayan 49
öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Matematik Öğrenme Güçlüğü
Kontrol Listesi ve Yazma Kalitesi Dereceli Puanlama Anahtarı aracılığıyla
toplanmıştır. Her iki araçtan elde edilen puanlar düşük, orta ve yüksek olmak
üzere üç kategori altında toplanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin
incelenmesinde ki-kare testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre
matematik öğrenmede yaşanan sıkıntı düzeyi ile yazma kalitesi düzeyleri
arasında bir ilişkinin var olduğu ve bu ilişkinin doğrusal yönde pozitif olduğu
bulgusuna ulaşılmıştır. Matematik öğrenmede sıkıntı yaşama düzeyi arttıkça
yazma kalitesi düzeyi de düşmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |