Geçmişten günümüze doğal ya da yapay kaynaklı çeşitli felaketler yaşanmıştır. Bu felaketler arasında salgın hastalıklar da önemli bir yere sahiptir. Dünya tarihinde yaşanan salgın hastalıkların sonuncusu ve en etkilisi 2019 yılında Aralık ayında Çin’in Hubei eyaletinin Wuhan şehrinde ortaya çıkan, insanlığı ciddi derecede olumsuz etkileyen COVİD-19 olarak adlandırılan virüsün sebep olduğu salgın hastalıktır. Bu salgın hastalık kısa sürede pandemiye dönüşerek tüm insanlığı tehdit eden seviyeye gelmiştir. Pandemi sürecinin olumsuz etkisi tüm sektörlerde olduğu gibi eğitim sektöründe de hissedilmeye başlanmıştır. Bu doğrultuda okullar kapanarak yüzyüze eğitime uzun bir süre ara verilmek zorunda kalınmıştır. Okulların kapanması ile milyonlarca öğrencinin eğitim hayatı sekteye uğramıştır. Eğitime devam etmek için çeşitli öneriler getirilerek acil bir şekilde dijital eğitime geçilmiştir. İlk defa uygulanan bu eğitim sisteminin, beraberinde bazı sorunları da getirdiği düşünülmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı dijital eğitim sürecinde ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunların sınıf öğretmenleri görüşleri doğrultusunda incelemektir. Araştırma nitel araştırma türlerinden fenomenolojik desenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, hem yüz yüze hem de dijital eğitim aracılığı ile olmak üzere en az iki kere birinci sınıf okutmuş olan 56 gönüllü öğretmen oluşturmaktadır. Görüşme tekniği ile toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucuna göre öğretmenler dijital eğitim sürecinde “veli etkisi, derse katılım, alt yapı sorunu, harfin şekil bozuklukları, dönüt ve düzeltme, benzer seslerin karıştırılması, hece oluşturamama, dikte sorunları, süre sıkıntısı, imla ve yazımla ilgili eksiklikler, anlama sorunu, ders disiplini, alt yapı sorunu ve sosyo ekonomik durum” gibi konularda çeşitli sıkıntılar yaşamışlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |