Araştırma
üniversitede eğitim gören kadın öğrencilerin giysi seçimlerinde etkili olan
faktörleri ortaya çıkartmak ve satın alma davranışları sırasında markalara önem
verme durumlarında, akran grupları ile olan ilişkilerini, giysilerin
özellikleri ve ailelerin sosyo-ekonomik düzeylerinin etkili olup olmadığını
belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda Lefke Avrupa
Üniversitesi ve Çanakkale 18 Mart Üniversitesindeki 280 kadın öğrenciye anket
uygulanmış, verilerin analizinde aritmetik ortalama ve tek yönlü varyans
analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Analizin sonuçları doğrultusunda tüketicilerin
satın alma davranışlarında giysi markası tercihlerinin, ailelerin gelir
düzeyine bağlı olarak farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca marka
bağımlılığında, tüketicilerin arkadaşlarıyla olan iletişimlerinin satın alma
davranışlarını etkilediği görülmüştür. Giysilerin kullanım özellikleri, uygun
fiyatlı olması ve ödeme kolaylıkları gibi faktörler her iki tüketici grubunun
ailelerin gelir düzeylerine göre, satın alma davranışlarını farklı etkilediği,
ancak marka bağımlılığının olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır.
Marka marka bağımlılığı Giysi satın alma tüketici satın alma davranışları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |