In this study, the most accepted and rejected features of TEOG and LGS system were examined according to the opinions of students, teachers, parents and also parents who are teachers at the same time. The LGS system, which was started to be implemented as of the 2017-2018 academic year, was compared with the TEOG system and its positive and negative aspects were determined. In this study in which quantitative and qualitative research approaches are used, descriptive and case study models are used. The data were analyzed by using content analysis and descriptive statistics. In the descriptive process, a 25 - item likert type questionnaire was prepared by reviewing the literature about TEOG and LGS systems. The questionnaire was administered to 415 individuals and as the results, it was stated that placement by doing a test to schools that require special qualification such as Science High School was to be a more accurate decision. It was emphasized that it was wrong to register to the nearest school and complete the exam in one session. Moreover, compared to the TEOG system, this system was found to be weaker and the TEOG system was considered a more preferable system. Thanks to the study, it was thought that contribution to the preparation of secondary education exam systems will be contributed.
Bu çalışmada, “Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş” ve “Liselere Giriş Sınavı” sistemlerinin en çok kabul
ve ret gören özellikleri öğrencilerin, öğretmenlerin, velilerin ve öğretmen velilerin görüşleri doğrultusunda
incelenmiştir. Liselere Giriş Sınavı sistemi Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sistemi ile karşılaştırılmış,
olumlu ve olumsuz yanları belirlenmiştir. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığı bu
çalışmada, nicel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli, nitel araştırma yaklaşımlarından ise durum
çalışması modeli kullanılmıştır. Nicel veriler betimsel istatistiklerden yararlanılarak analiz edilmiş ve
betimleme sürecinde, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş ve Liselere Giriş Sınavı sistemi ile ilgili literatür
taranarak 25 maddelik bir anket hazırlanmıştır. Anket, toplam 415 kişiye uygulanmış ve elde edilen sonuçlara
göre, Fen Lisesi gibi özel nitelik gerektiren okullara sınavla öğrenci alımının daha doğru bir karar olduğu
belirtilmiştir. Adrese en yakın okula kayıt yaptırmanın ve sınavın tek bir oturumda tamamlanmasının ise
yanlış olduğu vurgulanmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiş ve “Sınav Koordinatörlüğü”,
“Sınav Sayısı”, “Soru Dağılımı”, “Soru Tipi” ve “Yerleştirme Tipi” kategorileri altında temalar oluşturulduğu
görülmüştür. Liselere Giriş Sınavı’nın olumsuz yanlarının daha fazla olduğu belirlenmiş ve Temel Eğitimden
Ortaöğretime Geçiş sistemi daha tercih edilebilir bir sistem olarak görülmüştür. Bu yönüyle çalışmanın
ortaöğretime geçiş sınav sistemlerinin hazırlanma sürecine katkı sağlayacağı düşünülmektedir
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : June 30, 2019 |
Bibtex | @research article { aeusbed559002,
journal = {Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi},
issn = {},
eissn = {2149-0767},
address = {},
publisher = {Ahi Evran University},
year = {2019},
volume = {5},
pages = {112 - 130},
doi = {10.31592/aeusbed.559002},
title = {TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi},
key = {cite},
author = {Kuzu, Yasemin and Kuzu, Okan and Gelbal, Selahattin}
} |
APA | Kuzu, Y , Kuzu, O , Gelbal, S . (2019). TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi . Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 5 (1) , 112-130 . DOI: 10.31592/aeusbed.559002 |
MLA | Kuzu, Y , Kuzu, O , Gelbal, S . "TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi" . Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 (2019 ): 112-130 <https://dergipark.org.tr/en/pub/aeusbed/issue/46626/559002> |
Chicago | Kuzu, Y , Kuzu, O , Gelbal, S . "TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 (2019 ): 112-130 |
RIS | TY - JOUR T1 - TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi AU - Yasemin Kuzu , Okan Kuzu , Selahattin Gelbal Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.31592/aeusbed.559002 DO - 10.31592/aeusbed.559002 T2 - Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 112 EP - 130 VL - 5 IS - 1 SN - -2149-0767 M3 - doi: 10.31592/aeusbed.559002 UR - https://doi.org/10.31592/aeusbed.559002 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi %A Yasemin Kuzu , Okan Kuzu , Selahattin Gelbal %T TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi %D 2019 %J Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P -2149-0767 %V 5 %N 1 %R doi: 10.31592/aeusbed.559002 %U 10.31592/aeusbed.559002 |
ISNAD | Kuzu, Yasemin , Kuzu, Okan , Gelbal, Selahattin . "TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 / 1 (June 2019): 112-130 . https://doi.org/10.31592/aeusbed.559002 |
AMA | Kuzu Y , Kuzu O , Gelbal S . TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 5(1): 112-130. |
Vancouver | Kuzu Y , Kuzu O , Gelbal S . TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2019; 5(1): 112-130. |
IEEE | Y. Kuzu , O. Kuzu and S. Gelbal , "TEOG ve LGS Sistemlerinin Öğrenci, Öğretmen, Veli ve Öğretmen Velilerin Görüşleri Açısından İncelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 112-130, Jun. 2019, doi:10.31592/aeusbed.559002 |