Bu çalışmanın amacı, problem genişletme etkinliklerinin öğrencilerin
problem çözme başarısına ve üstbiliş becerisine etkisinin incelenmesidir. Bu
doğrultuda araştırma, ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen üzerine
modellenmiştir. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde
Rize İli Merkez İlçesi’nde bir ilkokulda, 31’i deney ve 30’u kontrol grubunda
olmak üzere, toplam 61 öğrenci ile dokuz hafta boyunca yürütülmüştür.
Araştırmada, deney grubunda yer alan öğrencilere problem genişletme
etkinlikleri uygulaması yapılırken, kontrol grubunda yer alan öğrencilerin
öğrenme sürecine herhangi bir müdahale yapılmamıştır. Araştırmada kullanılan
veriler; problem çözme başarı testi ile üstbilişsel bilgi ve beceri ölçeği
kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubundaki
öğrencilerin uygulama süreci sonunda hem problem çözme başarısında hem de
üstbilişsel bilgi ve beceri düzeylerinde artış olduğu görülmüştür. Ayrıca bu
artışın deney grubunda, kontrol grubuna oranla daha yüksek olduğu gözlenmiştir.
Bunun yanında hem kontrol hem deney test
ve son-testte problem çözme başarı testi ile üstbiliş bilgi ve beceri ölçeğinin
yüksek düzeyde korelasyona sahip olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre,
problem genişletme etkinliklerinin hem problem çözme başarısında hem de
üstbiliş bilgi ve becerilerinde artış sağladığı belirlenmiştir.
ilkokul matematik öğretimi problem çözme problem genişletme üstbiliş problem çözme başarısı
Ordu Üniversitesi BAP Koordinatörlüğü
TP-1601
Bu araştırma, Ordu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir. Proje Nu: TP-1601
TP-1601
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | TP-1601 |
Publication Date | December 24, 2019 |
Submission Date | August 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |