Trafikte yaşanan kazalar her geçen gün artmaktadır. Kazaların nedenleri insan, araç ve yol üçlüsüne bağlı gibi görünse de hepsinin temelinde eğitimsizlik vardır. Trafik kurallarının öğretilmesi şeklinde yapılan eğitimler yerine öğrenilen trafik kurallarının davranışlarla hayata dönüştürülmesinin daha önemli olduğu bilinmektedir. Bu araştırmada trafik öğreniyorum kurs programına katılanların trafik ve kursa ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak 15 kursiyerin katılımıyla bir odak grup görüşmesiyle yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim esas alınarak kursiyerlerin trafik ve kurs ile görüşleri ortaya çıkarılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesinin kullanıldığı halk eğitimi merkezlerinde trafik öğreniyorum kursu alan 15 kursiyer çalışmanın grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı/araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Katılımcıların görüşlerinden elde edilen veriler, literatür doğrultusunda önceden belirlenmiş temalara göre içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların görüşleri trafik güvenliğinin önemi, trafik kurallarının çıkış sebebi, trafikte sağlıklı iletişim ve uygun davranış ilkeleri, trafikte hak ihlaline yol açmamak için yapılması gereken davranışlar, trafik sorunlarını çözme ve önleme, kurs programının sağladığı katkılar olmak üzere yedi tema altında ele alınmıştır. Verilen cevaplarda genel olarak eğitimin çok önemli olduğu vurgulanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | March 26, 2024 |
Acceptance Date | July 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 2 |