Bu araştırma, öğretmenlerin eğitsel oyunlara yönelik tutum ve problem çözme becerisi kazandırma yeterliği arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama modeli ile yürütülen çalışma, Türkiye genelinde çeşitli illerden 364 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler, Eğitsel Oyunlara Yönelik Tutum Ölçeği ve Problem Çözme Becerisi Kazandırma Yeterliği Ölçeği ile toplanmış ve analizlerde bağımsız örneklem t-testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Bulgular, öğretmenlerin eğitsel oyunlara yönelik tutumlarının çok yüksek, problem çözme becerisi kazandırma yeterliklerinin ise yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir. Cinsiyet açısından erkek öğretmenlerin problem çözme becerisi kazandırma yeterliklerinin kadın öğretmenlere göre daha yüksek olduğu, ancak eğitsel oyunlara yönelik tutumda cinsiyet bazında anlamlı farklılık bulunmadığı belirlenmiştir. Yaş değişkenine göre genç öğretmenlerin (20-30 ve 31-40 yaş grupları) eğitsel oyunlara yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu, ancak yaşın problem çözme becerisi kazandırma yeterlikleri üzerinde anlamlı etkisi olmadığı görülmüştür. Mezuniyet açısından Eğitim Bilimleri Enstitüsü mezunlarının eğitsel oyunlara yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin eğitsel oyunlara yönelik tutumları diğer sınıf düzeylerinde görev yapan öğretmenlere göre daha olumlu bulunmuş, ancak sınıf düzeyinin problem çözme becerisi kazandırma yeterlikleri üzerinde anlamlı etkisi olmadığı görülmüştür. Eğitsel oyunlara yönelik olumlu tutumlar ile problem çözme becerisi kazandırma yeterlikleri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Eğitsel oyunlara yönelik tutumların, problem çözme becerisi kazandırma yeterliklerini anlamlı bir şekilde yordadığı belirlenmiştir. Bu bulgular, eğitsel oyunların öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek ve öğretmenlerin pedagojik yeterliklerini artırmak için etkili bir araç olduğunu göstermektedir. Araştırma bulgularına göre eğitsel oyunların, öğretmenlerin pedagojik yeterliklerini desteklediği ve öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmede etkili bir araç olduğu düşünülmektedir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Öğretim Teknolojileri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 2 |