Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of X (Twitter) Accounts of Ankara and Konya Mayors in The Framework of Post-Earthquake Dialogical Communication

Yıl 2024, , 139 - 157, 29.03.2024
https://doi.org/10.35341/afet.1328321

Öz

The February 6 earthquakes are significant in terms of demonstrating the importance of communication and dialogue in times of crisis and disaster. After the earthquake, in addition to state institutions and non-governmental organizations, the relief efforts of municipalities from outside the region also made the agenda on social media. In this article, it is investigated how the earthquake relief efforts of Ankara and Konya Metropolitan Mayors, who came to the agenda with their aid to the earthquake region, were implemented within the framework of Kent and Taylor's dialogic theory in their social media accounts, formerly Twitter and now X. Since the population in the research is long in terms of the process experienced after the earthquakes, the application was limited to the first week of the earthquakes between February 6-14, 2023 and formed in the form of non-probability sampling; the units of analysis and subcategories for content analysis are presented in tables. The study concluded that Mansur Yavaş, the Mayor of Ankara Metropolitan Municipality, and Uğur İbrahim Altay, the Mayor of Konya Metropolitan Municipality, acted in accordance with the principles of dialogic communication theory on their social media application X addresses, while Mayor Altay, who was in the earthquake zone in the first week of the earthquakes where the research was conducted and made his posts from there, was found more successful in the context of empathy and closeness within the framework of the principles of dialogic communication theory.

Kaynakça

  • Arslan, A. (2021). Büyükşehir Belediyeleri Web Sitelerinin Covid-19 Salgın Sürecinde Diyalojik İletişim Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Erciyes Communication (2):147-64. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.976261
  • Aslan, A. (2017). Web Sitelerinin Birer Diyalojik İletişim Aracı Olarak Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyeleri Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 22(15):2425-36
  • Asta, H., Yağmurlu, A. (2022). Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın Twitter Kullanım Pratiklerinin Diyalojik İletişim Bağlamında İncelenmesi: Yurt Sorunu Örneği. Yeni Medya 2022(13): 418-42. doi:10.55609/yenimedya.1142903
  • Atabek, Ü. (2020). Twitter’da Yerel Siyasal İletişim: Türkiye’de İki Farklı Tarz. İletişim (33):32-54. https://doi.org/10.16878/gsuilet.673976
  • Ateşoğlu, N., Çelik, N., (2023). Bir Dijital Araç Olarak Cep Telefonu Uygulamalarının Toplum İyileştirmesinde Kullanımı. In: Öztürk, M. ve Kırca, M (ed) Kahramanmaraş Merkezli Depremler Sonrası İçin Akademik Öneriler, 1. Baskı. Özgür Yayınları, Gaziantep, pp 249-258
  • Bilgili, A., Aktaş, G Y. (2022). Afet Yönetimindeki Paradoks: 2020 Ege Denizi Depremi. Doğal Afetler ve Çevre Dergisi 8(2):408-20. https://doi.org/10.21324/DACD.1007612
  • Çanakçi, M., Şaşmazlar, C., Öztürk, S. (2022). Afet ve Kriz Yönetiminde Sosyal Medyanın Kullanımı Üzerine Bir Araştırma: Twitter Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 11(3):882-97. https://doi.org/10.37989/GUMUSSAGBIL.1136584
  • Can, S. (2017). Diyalojik İletişim Gözüyle Gazi Üniversitesi Twitter Hesabına Bir Bakış. Sosyal Bilimler Araştırmaları Konferansı Aralık 2017, Ankara.
  • Çetintaş, H. B. (2019). Diyalojik Paydaş İletişimi İçin Twitter Kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19(3):83-96. https://doi.org/10.18037/AUSBD.631980
  • Çobaner, A. A. (2019). Doğal Afetlerde Twitter Kullanımı: Mersin’de 2016 Yılı Sel Felaketi Örneği. In: Akademik Araştırmalar Sosyal Bilimler, 1. Baskı. pp. 41-67
  • Değerli, A. (2016). Ağ Toplumunun İletişimi Ekseninde Yerel Yönetimlerin Sosyal Medya Kullanım Düzeyi: Kadıköy Belediyesi Örneği. Öneri Dergisi 12(46):63. https://doi.org/10.14783/od.v12i46.1000010004
  • Doğan, A., Aksoy F.. (2020). Sosyal Medyayı Etkin Kullanan Markaların Diyalojik İletişim Açısından Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8(2):863-99. https://doi.org/10.19145/E-GIFDER.716163
  • Du Plessis, C. (2018). Social Media Crisis Communication: Enhancing a Discourse of Renewal through Dialogic Content. Public Relations Review 44:829¬38. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2018.10.003
  • Durusoy, H. (2018). İki Yönlü Simetrik İletişim Çerçevesinden Kadıköy Ve Datça Belediyeleri Twitter Kullanımı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6(1):615-44
  • Engin, E., Akgöz B. E. (2016). Belediyelerin Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Açısından Analizi. Atatürk İletişim Dergisi (10):91-111
  • Kahkecı, H., Bucak, A. (2019). Belediyelerde İletişim Stratejilerinde Dijital İletişim Sistemi ve Sosyal Medya Uygulamaları: Şanlıurfa Örneği. Strategic Public Management Journal 5(9):55-64. https://doi.org/10.25069/SPMJ.527668
  • Kanılmaz, A. (2021). Kriz Dönemlerinde Liderlerin Twitter Kullanımı: Koronavirüs (Covıd-19) Pandemisi Türkiye Örneği. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 8(1):3-27
  • Kent, M. L., Taylor, M., (2002). Toward a Dialogic Theory of Public Relations. Public Relations Review 28:21-37
  • Küçükşen, M., Firidin, E. (2021). Büyükşehir Belediyeleri Ve Sosyal Medya Kullanım Etkinliği: Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin Twitter Kullanımına İlişkin Bir Analiz. Journal of Economics and Administrative Sciences 7(3):491-514. https://doi.org/10.46849/GUIIBD.995803
  • Marino, V., & Lo Presti, L. (2018). From citizens to partners: the role of social media content in fostering citizen engagement. Transforming Government: People, Process and Policy, 12(1): 39–60. https://doi.org/10.1108/TG-07-2017-0041 Mavi, E. E., (2020). Araştırma Makalesi Afet Kriz Yönetiminde Sosyal Medya: 30 Ekim 2020 İzmir Depremi. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi 10(2):31-53
  • Okmeydan, C K. (2020). Sosyal Medyanın En Aktif Markaları: Diyalojik İletişim Teorisi Bağlamında Facebook Üzerine Bir Araştırma. Erciyes İletişim Dergisi 7(2):1077-99. https://doi.org/10.17680/ERCIYESILETISIM.705999
  • Rodriguez, D. M. G., Maria, A. S. M., Tabuyo, M. G., Perez, C. C. (2018). Exploring Dialogic Strategies in Social Media for Fostering Citizens’ Interactions with Latin American Local Governments. Public Relations Review 44:265-76. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2018.03.003
  • Rybalko, S., Trent, S., (2010). Dialogic Communication in 140 Characters or Less: How Fortune 500 Companies Engage Stakeholders Using Twitter. Public Relations Review 36(4):336-41. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2010.08.004
  • Saez M., Rosario, A. A. H., Perez, M. D. C. C., (2015). Using Twitter for Dialogic Communication: Local Government Strategies in the European Union. Local Government Studies 41(3):421-44. https://doi.org/10.1080/03003930.2014.991866
  • Sommerfeldt, E. J., Yang, A., (2018). Notes on a Dialogue: Twenty Years of Digital Dialogic Communication Research in Public Relations. Journal of Public Relations Research 30(3):59-64. https://doi.org/10.1080/1062726X.2018.1498248
  • Şimşek, G. (2016). Büyükşehir Belediye Başkanlarının Diyalojik İletişim Çerçevesinde Sosyal Medya Uygulamaları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 9(46):829-38
  • Tarakçı, S., Yalın, B. (2022). ‘Kamu’ Kurumu Olarak Yerel Yönetimlerin Sosyal Medya Kullanımlarının Diyalojik İletişim Modeli Doğrultusunda Değerlendirilmesi. pp. 125-134 in 7th International ‘Communicatıon In New World’ Congress.
  • Umunç, C. (2022). Doğal Afetlerde Siyasi Liderlerin Kriz Iletişimi ve Sosyal Medya Söylemi: Recep Tayyip Erdoğan ve Kemal Kılıçdaroğlu’nun Twitter Paylaşımları. Nosyon: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi (9):24- 51.
  • URL 1, https://www.statista.com/statistics/242606/number-of-active-twitter-users-in-selectedcountries/ (Son Erişim: 04.05.2023)
  • Uysal, N. (2018). On the Relationship between Dialogic Communication and Corporate Social Performance: Advancing Dialogic Theory and Research. Journal of Public Relations Research 30(3):100-114. https://doi.org/10.1080/1062726X.2018.1498344
  • Wang, Y., Yang, Y., (2019). Dialogic Communication on Social Media: How Organizations Use Twitter to Build Dialogic Relationships with Their Publics. Computers in Human Behavior 104:1-8. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.106183
  • Wirtz, J. G., Zimbres, T. M. (2018). A Systematic Analysis of Research Applying ‘Principles of Dialogic Communication’ to Organizational Websites, Blogs, and Social Media: Implications for Theory and Practice. Journal of Public Relations Research 30(1-2):5-34. https://doi.org/10.1080/1062726X.2018.1455146
  • Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik İletişim Çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi Sosyal Medya Uygulamaları. Selçuk İletişim 8(1):95-115.

Deprem Sonrası Diyalojik İletişim Çerçevesinde Ankara ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının X (Twitter) Hesaplarının İncelenmesi

Yıl 2024, , 139 - 157, 29.03.2024
https://doi.org/10.35341/afet.1328321

Öz

6 Şubat Depremleri, kriz ve afet anlarında iletişim ve diyaloğun ne kadar önemli olduğunu ortaya koyması bakımından manidardır. Deprem sonrası devlet kurumları ve sivil toplum örgütlerinin yanı sıra bölge dışından gelen belediyelerin yardım çalışmaları da sosyal medyada gündemi oluşturmuştur. Bu makalede deprem bölgesine yaptıkları yardımlar ile gündeme gelen Ankara ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının deprem yardım çalışmalarının kendi sosyal medya uygulaması eski ismi ile Twitter yeni ismiyle X hesaplarında Kent ve Taylor’un diyalojik kuramı çerçevesinde nasıl uygulandığı araştırılmaktadır. Araştırmada evren, depremler sonrası yaşanan süreç itibariyle uzun olduğu için uygulama depremlerin olduğu ilk hafta olarak 6-14 Şubat 2023 tarihleri arasında sınırlandırılarak olasılıklı olmayan örneklem seçme biçiminde oluşturulmuş; içerik analizinin gerçekleştirileceği çözümleme birimleri ve alt kategoriler tablolar ile sunulmuştur. Araştırma ile Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın diyalojik iletişim kuram ilkelerine, sosyal medya uygulaması X adreslerinde uygun davrandıkları sonucuna ulaşılırken araştırmanın yapıldığı depremlerin ilk haftası deprem bölgesinde bulunarak paylaşımlarını oradan gerçekleştiren Başkan Altay diyalojik iletişim kuram ilkeleri çerçevesinde empati ve yakınlık bağlamında daha başarılı bulunmuştur.

Kaynakça

  • Arslan, A. (2021). Büyükşehir Belediyeleri Web Sitelerinin Covid-19 Salgın Sürecinde Diyalojik İletişim Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Erciyes Communication (2):147-64. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.976261
  • Aslan, A. (2017). Web Sitelerinin Birer Diyalojik İletişim Aracı Olarak Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyeleri Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 22(15):2425-36
  • Asta, H., Yağmurlu, A. (2022). Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın Twitter Kullanım Pratiklerinin Diyalojik İletişim Bağlamında İncelenmesi: Yurt Sorunu Örneği. Yeni Medya 2022(13): 418-42. doi:10.55609/yenimedya.1142903
  • Atabek, Ü. (2020). Twitter’da Yerel Siyasal İletişim: Türkiye’de İki Farklı Tarz. İletişim (33):32-54. https://doi.org/10.16878/gsuilet.673976
  • Ateşoğlu, N., Çelik, N., (2023). Bir Dijital Araç Olarak Cep Telefonu Uygulamalarının Toplum İyileştirmesinde Kullanımı. In: Öztürk, M. ve Kırca, M (ed) Kahramanmaraş Merkezli Depremler Sonrası İçin Akademik Öneriler, 1. Baskı. Özgür Yayınları, Gaziantep, pp 249-258
  • Bilgili, A., Aktaş, G Y. (2022). Afet Yönetimindeki Paradoks: 2020 Ege Denizi Depremi. Doğal Afetler ve Çevre Dergisi 8(2):408-20. https://doi.org/10.21324/DACD.1007612
  • Çanakçi, M., Şaşmazlar, C., Öztürk, S. (2022). Afet ve Kriz Yönetiminde Sosyal Medyanın Kullanımı Üzerine Bir Araştırma: Twitter Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 11(3):882-97. https://doi.org/10.37989/GUMUSSAGBIL.1136584
  • Can, S. (2017). Diyalojik İletişim Gözüyle Gazi Üniversitesi Twitter Hesabına Bir Bakış. Sosyal Bilimler Araştırmaları Konferansı Aralık 2017, Ankara.
  • Çetintaş, H. B. (2019). Diyalojik Paydaş İletişimi İçin Twitter Kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19(3):83-96. https://doi.org/10.18037/AUSBD.631980
  • Çobaner, A. A. (2019). Doğal Afetlerde Twitter Kullanımı: Mersin’de 2016 Yılı Sel Felaketi Örneği. In: Akademik Araştırmalar Sosyal Bilimler, 1. Baskı. pp. 41-67
  • Değerli, A. (2016). Ağ Toplumunun İletişimi Ekseninde Yerel Yönetimlerin Sosyal Medya Kullanım Düzeyi: Kadıköy Belediyesi Örneği. Öneri Dergisi 12(46):63. https://doi.org/10.14783/od.v12i46.1000010004
  • Doğan, A., Aksoy F.. (2020). Sosyal Medyayı Etkin Kullanan Markaların Diyalojik İletişim Açısından Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8(2):863-99. https://doi.org/10.19145/E-GIFDER.716163
  • Du Plessis, C. (2018). Social Media Crisis Communication: Enhancing a Discourse of Renewal through Dialogic Content. Public Relations Review 44:829¬38. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2018.10.003
  • Durusoy, H. (2018). İki Yönlü Simetrik İletişim Çerçevesinden Kadıköy Ve Datça Belediyeleri Twitter Kullanımı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6(1):615-44
  • Engin, E., Akgöz B. E. (2016). Belediyelerin Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Açısından Analizi. Atatürk İletişim Dergisi (10):91-111
  • Kahkecı, H., Bucak, A. (2019). Belediyelerde İletişim Stratejilerinde Dijital İletişim Sistemi ve Sosyal Medya Uygulamaları: Şanlıurfa Örneği. Strategic Public Management Journal 5(9):55-64. https://doi.org/10.25069/SPMJ.527668
  • Kanılmaz, A. (2021). Kriz Dönemlerinde Liderlerin Twitter Kullanımı: Koronavirüs (Covıd-19) Pandemisi Türkiye Örneği. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 8(1):3-27
  • Kent, M. L., Taylor, M., (2002). Toward a Dialogic Theory of Public Relations. Public Relations Review 28:21-37
  • Küçükşen, M., Firidin, E. (2021). Büyükşehir Belediyeleri Ve Sosyal Medya Kullanım Etkinliği: Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin Twitter Kullanımına İlişkin Bir Analiz. Journal of Economics and Administrative Sciences 7(3):491-514. https://doi.org/10.46849/GUIIBD.995803
  • Marino, V., & Lo Presti, L. (2018). From citizens to partners: the role of social media content in fostering citizen engagement. Transforming Government: People, Process and Policy, 12(1): 39–60. https://doi.org/10.1108/TG-07-2017-0041 Mavi, E. E., (2020). Araştırma Makalesi Afet Kriz Yönetiminde Sosyal Medya: 30 Ekim 2020 İzmir Depremi. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi 10(2):31-53
  • Okmeydan, C K. (2020). Sosyal Medyanın En Aktif Markaları: Diyalojik İletişim Teorisi Bağlamında Facebook Üzerine Bir Araştırma. Erciyes İletişim Dergisi 7(2):1077-99. https://doi.org/10.17680/ERCIYESILETISIM.705999
  • Rodriguez, D. M. G., Maria, A. S. M., Tabuyo, M. G., Perez, C. C. (2018). Exploring Dialogic Strategies in Social Media for Fostering Citizens’ Interactions with Latin American Local Governments. Public Relations Review 44:265-76. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2018.03.003
  • Rybalko, S., Trent, S., (2010). Dialogic Communication in 140 Characters or Less: How Fortune 500 Companies Engage Stakeholders Using Twitter. Public Relations Review 36(4):336-41. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2010.08.004
  • Saez M., Rosario, A. A. H., Perez, M. D. C. C., (2015). Using Twitter for Dialogic Communication: Local Government Strategies in the European Union. Local Government Studies 41(3):421-44. https://doi.org/10.1080/03003930.2014.991866
  • Sommerfeldt, E. J., Yang, A., (2018). Notes on a Dialogue: Twenty Years of Digital Dialogic Communication Research in Public Relations. Journal of Public Relations Research 30(3):59-64. https://doi.org/10.1080/1062726X.2018.1498248
  • Şimşek, G. (2016). Büyükşehir Belediye Başkanlarının Diyalojik İletişim Çerçevesinde Sosyal Medya Uygulamaları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 9(46):829-38
  • Tarakçı, S., Yalın, B. (2022). ‘Kamu’ Kurumu Olarak Yerel Yönetimlerin Sosyal Medya Kullanımlarının Diyalojik İletişim Modeli Doğrultusunda Değerlendirilmesi. pp. 125-134 in 7th International ‘Communicatıon In New World’ Congress.
  • Umunç, C. (2022). Doğal Afetlerde Siyasi Liderlerin Kriz Iletişimi ve Sosyal Medya Söylemi: Recep Tayyip Erdoğan ve Kemal Kılıçdaroğlu’nun Twitter Paylaşımları. Nosyon: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi (9):24- 51.
  • URL 1, https://www.statista.com/statistics/242606/number-of-active-twitter-users-in-selectedcountries/ (Son Erişim: 04.05.2023)
  • Uysal, N. (2018). On the Relationship between Dialogic Communication and Corporate Social Performance: Advancing Dialogic Theory and Research. Journal of Public Relations Research 30(3):100-114. https://doi.org/10.1080/1062726X.2018.1498344
  • Wang, Y., Yang, Y., (2019). Dialogic Communication on Social Media: How Organizations Use Twitter to Build Dialogic Relationships with Their Publics. Computers in Human Behavior 104:1-8. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.106183
  • Wirtz, J. G., Zimbres, T. M. (2018). A Systematic Analysis of Research Applying ‘Principles of Dialogic Communication’ to Organizational Websites, Blogs, and Social Media: Implications for Theory and Practice. Journal of Public Relations Research 30(1-2):5-34. https://doi.org/10.1080/1062726X.2018.1455146
  • Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik İletişim Çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi Sosyal Medya Uygulamaları. Selçuk İletişim 8(1):95-115.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mücahit Sami Küçüktığlı 0000-0001-5021-7361

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2024
Kabul Tarihi 6 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Küçüktığlı, M. S. (2024). Deprem Sonrası Diyalojik İletişim Çerçevesinde Ankara ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının X (Twitter) Hesaplarının İncelenmesi. Afet Ve Risk Dergisi, 7(1), 139-157. https://doi.org/10.35341/afet.1328321
AMA Küçüktığlı MS. Deprem Sonrası Diyalojik İletişim Çerçevesinde Ankara ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının X (Twitter) Hesaplarının İncelenmesi. Afet ve Risk Dergisi. Mart 2024;7(1):139-157. doi:10.35341/afet.1328321
Chicago Küçüktığlı, Mücahit Sami. “Deprem Sonrası Diyalojik İletişim Çerçevesinde Ankara Ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının X (Twitter) Hesaplarının İncelenmesi”. Afet Ve Risk Dergisi 7, sy. 1 (Mart 2024): 139-57. https://doi.org/10.35341/afet.1328321.
EndNote Küçüktığlı MS (01 Mart 2024) Deprem Sonrası Diyalojik İletişim Çerçevesinde Ankara ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının X (Twitter) Hesaplarının İncelenmesi. Afet ve Risk Dergisi 7 1 139–157.
IEEE M. S. Küçüktığlı, “Deprem Sonrası Diyalojik İletişim Çerçevesinde Ankara ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının X (Twitter) Hesaplarının İncelenmesi”, Afet ve Risk Dergisi, c. 7, sy. 1, ss. 139–157, 2024, doi: 10.35341/afet.1328321.
ISNAD Küçüktığlı, Mücahit Sami. “Deprem Sonrası Diyalojik İletişim Çerçevesinde Ankara Ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının X (Twitter) Hesaplarının İncelenmesi”. Afet ve Risk Dergisi 7/1 (Mart 2024), 139-157. https://doi.org/10.35341/afet.1328321.
JAMA Küçüktığlı MS. Deprem Sonrası Diyalojik İletişim Çerçevesinde Ankara ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının X (Twitter) Hesaplarının İncelenmesi. Afet ve Risk Dergisi. 2024;7:139–157.
MLA Küçüktığlı, Mücahit Sami. “Deprem Sonrası Diyalojik İletişim Çerçevesinde Ankara Ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının X (Twitter) Hesaplarının İncelenmesi”. Afet Ve Risk Dergisi, c. 7, sy. 1, 2024, ss. 139-57, doi:10.35341/afet.1328321.
Vancouver Küçüktığlı MS. Deprem Sonrası Diyalojik İletişim Çerçevesinde Ankara ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlarının X (Twitter) Hesaplarının İncelenmesi. Afet ve Risk Dergisi. 2024;7(1):139-57.