Kur’ân-ı Kerîm iki cihan saadetini temin edecek öğretilerini fertlerin gönül dünyasına nakşetmeyi temel gaye edinmesi yanında lafzıyla da ibadet edilen İlâhî bir kelamdır. Kur’ân’ın bu niteliği, inzal edildiği ilk andan günümüze varıncaya dek Müslümanların bu kutsal hitabın eğitim-öğretimiyle uğraşmasının temel noktalarında birini oluşturmuştur. Bu bağlamda Kur’ân’ın daha iyi nasıl öğretileceği her dönemde işin ehlini fazlaca meşgul etmiştir. Çalışmamızda kalite odaklı bir eğitim tasavvurundan hareketle Kur’ân eğitiminde metodik gereksinimler, yöntem çeşitliliğinin artırılması, sunulan kaynak ve materyallerin zenginleştirmesi, izlenen değerlendirme biçiminin pedagojik ilkeler dâhilinde bilimsel kriterlere uygun hale getirilmesi, karşılaşılan engeller ve eğitim kurumlarında kalite artırımının parametrelerine dair bazı hususlara dikkat çekilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Recitation of the Qur'an and Qiraat |
Journal Section | Araştırma makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | July 7, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | May 24, 2024 |
Acceptance Date | June 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 14 |