Book Review
BibTex RIS Cite

ÇEVİRİ ÖĞRETİMİ: HEDEF VE ÖLÇME

Year 2021, Volume: 2 Issue: 5, 87 - 89, 31.12.2021

Abstract

Bu çalışmada çeviri öğretiminde eksikliği duyulan bilimsel temelli ve nesnel bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, öncelikle kapsamlı bir çeviri edinci kavramı öne sürülmüş ve bu kavram üzerinden öğrencilere kazandırılacak hedef davranışlar belirlenmiştir. Çeviri edinci kavramı ve Bloom taksonomisinin bilişsel alan hedeflerine dayanarak geliştirilen analitik dereceli puanlama anahtarları, hem alanyazına hem de çeviri öğretiminde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin iyileştirilmesine katkı sağlamaktır. Durukan tarafından geliştirilen temel değerlendirme anahtarının farklı çeviri bölümlerinde farklı puanlama yaklaşımlarını ortadan kaldırması mümkün görünmese de, söz konusu çalışma çeviri performansı ve ürünü değerlendirmelerinde hedeflerin belirlenmesi, bu hedeflere yönelik şeffaf bir puanlama çizelgesinin oluşturulması, bu çizelgelerin öğrencilerle paylaşılıp, şeffaf ve öznellikten uzak bir değerlendirme sürecinin sağlanması açısından alanyazında önemli bir yere sahiptir.

Year 2021, Volume: 2 Issue: 5, 87 - 89, 31.12.2021

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Yayın Tanıtımı
Authors

Özge Bayraktar Özer 0000-0001-9684-570X

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 5

Cite

APA Bayraktar Özer, Ö. (2021). ÇEVİRİ ÖĞRETİMİ: HEDEF VE ÖLÇME. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2(5), 87-89.

Creative Commons Lisansı
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (HEFAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.