Research Article
BibTex RIS Cite

A RESEARCH ON INVESTIGATION TOURISM STUDENTS’ COGNITIVE PERCEPTIONS ABOUT PROFESSIONAL INTERNSHIP

Year 2019, Volume: 22 Issue: 2, 224 - 248, 30.12.2019

Abstract

This research is
aimed to reveal cognitive structures about professional internship concept of
students who are studying in tourism programs. The study was conducted on 78
students studying at associate degree level.
The Word
Association Test (WAT), one of the qualitative research methods, was used to
collect the data and 220 different responses with a total repetition rate of
601 were obtained.
According to the results of the research,
students’cognitive perceptions about professional internship obtained as experience, money, learn, education, work,
job, knowledge, hotel, crush, profession
and responsibility.
The most repeated answers were
experience, money, learn and education.
On
the other hand, being crushed, fatigue,
difficulty
, slavery responses
express students’ negative perceptions of professional internship, but also
reflect their feelings.
In this respect, the research findings
show that students are aware of the scope and importance of professional
internship, but they have problems in the sector as well.

References

  • Akay, B., Uslu, A. ve Sancar, M. F. (2018). Turizm eğitimi alan öğrencilerin staj döneminde yaşadıkları sorunlar: lisans ve ortaöğretim turizm öğrencileri örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(1), 212–236.
  • Aksu, A. ve Köksal C.D. (2005). Perceptions and Attitudes of Tourism Students in Turkey. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 17(5): 436–447.
  • Altınay Özdemir, M. (2018). Examining tourism students’ cognitive structures towards leisure time and recreation concepts through word association test. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 4(1), 219–236.
  • Aymankuy, Y., Tetik, N., Girgin, G. K. ve Aymankuy, S. (2013). Lisans düzeyinde turizm eğitimindeki staj uygulamasına öğrenci ve akademisyenlerin bakışları (BTİOYO’da uygulama). Journal of Human Sciences, 10(1), 101–128.
  • Barbarash, D. (2016), Knowledge and skill competency volves of an undergraduate university managed cooperative ıntership education. Asia-Pacific Journal Of Cooperative Education, Cilt.17, Sayı.1, (21- 30).
  • Bayer, O. E. (1998). Türkiye meslek yüksekokulları turizm eğitimi kalitesinin geliştirilmesinde sanal yöntemlerin rolü. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(3).
  • Boylu, Y. (2009). Anadolu otelcilik ve turizm meslek lisesi öğrencilerinin öğrenim gördükleri okullara ilişkin beklenti ve değerlendirmeleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(4), 933–954.
  • Chen, T.-L. ve Shen, C.-C. (2012). Today’s intern, tomorrow’s practitioner?—The influence of internship programmes on students’ career development in the Hospitality Industry. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 11(1), 29–40.
  • Çelik, S. ve Tuna, P. F. (2012). Turizm öğrencilerinin staj sorunları ve çözüm önerileri. Turizm Eğitimi Konferansı (17-19 Ekim 2012), ss, 270–278.
  • Çimen, H. (2008). Turizm lisans öğrencilerinin mesleki yönelimleri: Akçakoca turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 19(2), 194–202.
  • Dayıoğlu, M. (2010). Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi stajyer öğrencilerinin yeterliliği konusunda işveren görüşleri:(Edremit Körfezi Örneği). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demir, M. ve Demir, Ş. Ş. (2014). Turizm işletmelerinde yöneticilerin mesleki staj ve stajyerleri değerlendirmesi. Journal of Marmara Social Research/Marmara Sosyal Arastirmalar Dergisi, (6).
  • Duran, Y. ve Dolmacı, N. (2017). Ön lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin zorunlu staj uygulamasına ilişkin görüşleri, sorunları ve çözüm önerileri: ısparta meslek yüksekokulu örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 254–267.
  • Ehtiyar, R. ve Üngüren, E. (2008). Turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı seviyeleri ile eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of International Social Research, 1(4).
  • Emir, O., Pelit, E. ve Arslan, S. (2010). Turizm alanında önlisans eğitimi alan öğrencilerin staj öncesi ve sonrası görüşlerinin karşılaştırılması (afyon kocatepe üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 141–165.
  • Gilbert, J. K., Boulter, C. ve Rutherford, M. (1998). Models in Explanations, Part 2, Whose voice? Whose ears? International Journal of Science Education, 20, 187-203.Gürdoğan, A. ve Atabey, S. (2015). Öğrencilerin meslek stajından memnuniyet düzeylerinin kariyer hedeflerine etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1).
  • Hsu, M.-S. (2012). A study of internship attitude, subjective norm, perceived behavioral control, and career planning of hospitality vocational college students. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 11(1), 5–11.
  • Jenkins, A.K. (2001). Making a Career of it? Hospitality students’ future perspectives: an Anglo-Dutch study, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(1): 13–20
  • Keskin, E., Örgün, E. (2015). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla sürdürülebilir turizm olgusunun kavramsal analizi: Ürgüp örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(1), 30-40.
  • Kivela, J. ve Kivela R.J. (2005). Student perceptions of an embedded problem-based learning ınstructional approach in a hospitality undergraduate programme, Hospitality Management, 24(3): 437–464.
  • Ko, W.-H. (2008). Training, satisfaction with internship programs, and confidence about future careers among hospitality students: A case study of universities in Taiwan. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 7(4), 1–15.
  • Kozak, M., A. ve Kızılırmak, İ. (2001). Türkiye’de Meslek Yüksekokulu Turizm Otelcilik Programı Öğrencilerinin Turizm Sektörüne Yönelik Tutumlarının Demografik Değişkenlere Göre Değişimi: Anadolu, Akdeniz ve Karedeniz Teknik Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Bahar: 9-16.Kuşluvan, S. ve Kuşluvan, Z. (2000). Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in the Tourism Industry in Turkey, Tourism Management, 21(3): 251-269.
  • Mayaka, M. ve Akama, J.S. (2007). Systems Approach to Tourism Training and Education: The Kenyan Case Study, Tourism Management, 28(1): 298–306.
  • Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Meslek Stajları Yönergesi. Erişim Adresi: http://www.turizm.mu.edu.tr/tr/yonetmelikler-13. Erişim Tarihi: 15.11.2019.
  • Murat, A. ve Bucak, T. (2012). Mesleki turizm eğitimi. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 7–18.
  • Nelson, A. A. (1994). Hospitality internship: The effects of job dimensions and supportive relationships on student satisfaction. (Doctoral dissertation, Wayne State University, 1994). Dissertation Abstracts International, Vol. 56, Iss. 2, 626
  • Nikandrou, I., Brinia, V. Ve Bereri, E. (2009). Trainee perceptions of training transfer: an empirical analysis. Journal of European Industrial Training, 33(3), 255–270.
  • Olcay, A. ve Düzgün, M. (2015). Mesleki ve teknik anadolu liselerinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin belirlenmesi. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 4(12).
  • Olcay, A., Yıldırım, İ. ve Sürme, M. (2015). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 5(3).
  • Özatlı, N. S., Bahar, M. (2010). Öğrencilerin Boşaltım Sistemi Konusundaki Bilişsel Yapılarının Yeni Teknikler İle Ortaya Konması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 9-26. Öztürk, Y. ve Görkem, O. (2011). Mutfak Dalı Öğrencilerinin Mesleki Yeterliklerinin Değerlendirilmesi: Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(2), 69–89.
  • Pak, Ö. (2015). Türkiye’de mesleki turizm eğitimi ve zorunlu staj: Turizm Meslek Lisesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, İzmir.
  • Pelit, E. ve Güçer, E. (2006). Turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin turizm işletmelerinde yaptıkları stajları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 139-164.
  • Pelit, E., Kabakulak, A. ve Zorlu, Ö. (2019). Evaluatıons of students of tourıst guıdance for summer ınternshıp: the example of Afyon Kocatepe Unıversıty. Innovation and Global Issues Congress V, 849–862.
  • Polat, G. (2013). 9. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Ilişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Test Tekniği ile Tespiti. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 97-120.
  • Ruhanen, L., Robinson, R. ve Breakey, N. (2013). A tourism immersion internship: Student expectations, experiences and satisfaction. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 13, 60–69.
  • Salgado, M. ve Costa, C. (2011). Science and tourism education: National observatory for tourism education. European Journal of Tourism, Hospitality and Recreation, 2(3), 143-157.
  • Sarı, H. (2007). Ortaöğretim düzeyinde mesleki turizm eğitimi alan öğrencilerin staj sürecine adaptasyonu üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). T.C Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye.
  • Sarıışık, M. (2007). Turizm sektöründe meslek sahibi olmaya yönelten etkenler: meslek yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir çalışma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(2), 143–160.
  • Szivas, E., Riley, M. ve Airey D. (2003). Labor Mobility into Tourism: Attraction and Satisfaction, Annals of Tourism Research, 30 (1): 64–76
  • Taşkın, M. (2006). Ortaöğretim turizm eğitiminde staj ve İzmir ili Anadolu Otelcilik Turizm Meslek Liselerinde bir uygulama. DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Temizkan, R. ve Arı, Ö. P. (2018). Türkiye’deki Turizm Lisans Programlarının Staj Yönetmeliklerinin İçerik Analizi (Content Analysıs Of Internshıp Regulatıons Of Tourısm Bachelor’s Degree In Turkey). Journal of Gastronomy, 1(2), 37–44.
  • Türk Dil Kurumu (2019). Staj Kelime Anlamı. Erişim Adresi: https://sozluk.gov.tr/ , Erişim Tarihi: 18.11.2019.
  • Yücel Güngör, M., Doğan, S. ve Güngör, O. (2017). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Sosyal Medyaya Yönelik Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(2), 206-218. doi:10.21325/jotags.2017.124
  • Avcı, U. ve Boylu, Y. (2006). A Comparative Study into the Satisfaction of Tourism Students With Their Internship. Turk-Kazakh International Tourism Conference New Perspectives and Values in World Tourism & Tourism Management Proceedings Book II, pp. 1376-1384.

Turizm Öğrencilerinin Mesleki Staja İlişkin Bilişsel Algılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma

Year 2019, Volume: 22 Issue: 2, 224 - 248, 30.12.2019

Abstract

Araştırma, meslek
yüksekokullarının turizm bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin mesleki staj
kavramına yönelik bilişsel yapılarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma,
ön lisans düzeyinde öğrenim gören 78 öğrenci üzerinde gerçekleşmiştir.
Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden Kelime İlişkilendirme
Testi (KİT) kullanılmış, toplamda 601 tekrarlanma oranına sahip 220 farklı
yanıt elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin mesleki staja
ilişkin bilişsel algıları; tecrübe, para,
öğrenmek, eğitim, çalışmak, iş, bilgi, otel, ezilmek, meslek
ve sorumluluk yanıtlarına yöneliktir.
Bunlardan en çok tekrarlanan yanıtlar ise tecrübe,
para, öğrenmek
ve eğitim kelimeleri
olmuştur. Diğer yandan ezilmek,
yorgunluk, zorluk, kölelik
yanıtları, öğrencilerin mesleki staja ilişkin
olumsuz algılarını ifade etmekle birlikte duygularını da yansıtmaktadır. Bu
doğrultuda araştırma bulguları, öğrencilerin mesleki stajın kapsamının ve
öneminin farkında olduklarını ancak bir o kadar da sektörde sorun yaşadıklarını
ortaya koymaktadır. 

References

  • Akay, B., Uslu, A. ve Sancar, M. F. (2018). Turizm eğitimi alan öğrencilerin staj döneminde yaşadıkları sorunlar: lisans ve ortaöğretim turizm öğrencileri örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(1), 212–236.
  • Aksu, A. ve Köksal C.D. (2005). Perceptions and Attitudes of Tourism Students in Turkey. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 17(5): 436–447.
  • Altınay Özdemir, M. (2018). Examining tourism students’ cognitive structures towards leisure time and recreation concepts through word association test. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 4(1), 219–236.
  • Aymankuy, Y., Tetik, N., Girgin, G. K. ve Aymankuy, S. (2013). Lisans düzeyinde turizm eğitimindeki staj uygulamasına öğrenci ve akademisyenlerin bakışları (BTİOYO’da uygulama). Journal of Human Sciences, 10(1), 101–128.
  • Barbarash, D. (2016), Knowledge and skill competency volves of an undergraduate university managed cooperative ıntership education. Asia-Pacific Journal Of Cooperative Education, Cilt.17, Sayı.1, (21- 30).
  • Bayer, O. E. (1998). Türkiye meslek yüksekokulları turizm eğitimi kalitesinin geliştirilmesinde sanal yöntemlerin rolü. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(3).
  • Boylu, Y. (2009). Anadolu otelcilik ve turizm meslek lisesi öğrencilerinin öğrenim gördükleri okullara ilişkin beklenti ve değerlendirmeleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(4), 933–954.
  • Chen, T.-L. ve Shen, C.-C. (2012). Today’s intern, tomorrow’s practitioner?—The influence of internship programmes on students’ career development in the Hospitality Industry. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 11(1), 29–40.
  • Çelik, S. ve Tuna, P. F. (2012). Turizm öğrencilerinin staj sorunları ve çözüm önerileri. Turizm Eğitimi Konferansı (17-19 Ekim 2012), ss, 270–278.
  • Çimen, H. (2008). Turizm lisans öğrencilerinin mesleki yönelimleri: Akçakoca turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 19(2), 194–202.
  • Dayıoğlu, M. (2010). Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi stajyer öğrencilerinin yeterliliği konusunda işveren görüşleri:(Edremit Körfezi Örneği). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demir, M. ve Demir, Ş. Ş. (2014). Turizm işletmelerinde yöneticilerin mesleki staj ve stajyerleri değerlendirmesi. Journal of Marmara Social Research/Marmara Sosyal Arastirmalar Dergisi, (6).
  • Duran, Y. ve Dolmacı, N. (2017). Ön lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin zorunlu staj uygulamasına ilişkin görüşleri, sorunları ve çözüm önerileri: ısparta meslek yüksekokulu örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 254–267.
  • Ehtiyar, R. ve Üngüren, E. (2008). Turizm eğitimi alan öğrencilerin umutsuzluk ve kaygı seviyeleri ile eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of International Social Research, 1(4).
  • Emir, O., Pelit, E. ve Arslan, S. (2010). Turizm alanında önlisans eğitimi alan öğrencilerin staj öncesi ve sonrası görüşlerinin karşılaştırılması (afyon kocatepe üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 141–165.
  • Gilbert, J. K., Boulter, C. ve Rutherford, M. (1998). Models in Explanations, Part 2, Whose voice? Whose ears? International Journal of Science Education, 20, 187-203.Gürdoğan, A. ve Atabey, S. (2015). Öğrencilerin meslek stajından memnuniyet düzeylerinin kariyer hedeflerine etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1).
  • Hsu, M.-S. (2012). A study of internship attitude, subjective norm, perceived behavioral control, and career planning of hospitality vocational college students. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 11(1), 5–11.
  • Jenkins, A.K. (2001). Making a Career of it? Hospitality students’ future perspectives: an Anglo-Dutch study, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(1): 13–20
  • Keskin, E., Örgün, E. (2015). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla sürdürülebilir turizm olgusunun kavramsal analizi: Ürgüp örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(1), 30-40.
  • Kivela, J. ve Kivela R.J. (2005). Student perceptions of an embedded problem-based learning ınstructional approach in a hospitality undergraduate programme, Hospitality Management, 24(3): 437–464.
  • Ko, W.-H. (2008). Training, satisfaction with internship programs, and confidence about future careers among hospitality students: A case study of universities in Taiwan. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 7(4), 1–15.
  • Kozak, M., A. ve Kızılırmak, İ. (2001). Türkiye’de Meslek Yüksekokulu Turizm Otelcilik Programı Öğrencilerinin Turizm Sektörüne Yönelik Tutumlarının Demografik Değişkenlere Göre Değişimi: Anadolu, Akdeniz ve Karedeniz Teknik Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Bahar: 9-16.Kuşluvan, S. ve Kuşluvan, Z. (2000). Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in the Tourism Industry in Turkey, Tourism Management, 21(3): 251-269.
  • Mayaka, M. ve Akama, J.S. (2007). Systems Approach to Tourism Training and Education: The Kenyan Case Study, Tourism Management, 28(1): 298–306.
  • Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Meslek Stajları Yönergesi. Erişim Adresi: http://www.turizm.mu.edu.tr/tr/yonetmelikler-13. Erişim Tarihi: 15.11.2019.
  • Murat, A. ve Bucak, T. (2012). Mesleki turizm eğitimi. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 7–18.
  • Nelson, A. A. (1994). Hospitality internship: The effects of job dimensions and supportive relationships on student satisfaction. (Doctoral dissertation, Wayne State University, 1994). Dissertation Abstracts International, Vol. 56, Iss. 2, 626
  • Nikandrou, I., Brinia, V. Ve Bereri, E. (2009). Trainee perceptions of training transfer: an empirical analysis. Journal of European Industrial Training, 33(3), 255–270.
  • Olcay, A. ve Düzgün, M. (2015). Mesleki ve teknik anadolu liselerinde turizm eğitimi almakta olan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin belirlenmesi. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 4(12).
  • Olcay, A., Yıldırım, İ. ve Sürme, M. (2015). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Eğitimi Hakkında Görüşleri: Gaziantep İli Örneği. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 5(3).
  • Özatlı, N. S., Bahar, M. (2010). Öğrencilerin Boşaltım Sistemi Konusundaki Bilişsel Yapılarının Yeni Teknikler İle Ortaya Konması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 9-26. Öztürk, Y. ve Görkem, O. (2011). Mutfak Dalı Öğrencilerinin Mesleki Yeterliklerinin Değerlendirilmesi: Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(2), 69–89.
  • Pak, Ö. (2015). Türkiye’de mesleki turizm eğitimi ve zorunlu staj: Turizm Meslek Lisesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, İzmir.
  • Pelit, E. ve Güçer, E. (2006). Turizm alanında öğretmenlik eğitimi alan öğrencilerin turizm işletmelerinde yaptıkları stajları değerlendirmeleri üzerine bir araştırma. Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 139-164.
  • Pelit, E., Kabakulak, A. ve Zorlu, Ö. (2019). Evaluatıons of students of tourıst guıdance for summer ınternshıp: the example of Afyon Kocatepe Unıversıty. Innovation and Global Issues Congress V, 849–862.
  • Polat, G. (2013). 9. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Ilişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Test Tekniği ile Tespiti. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 97-120.
  • Ruhanen, L., Robinson, R. ve Breakey, N. (2013). A tourism immersion internship: Student expectations, experiences and satisfaction. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 13, 60–69.
  • Salgado, M. ve Costa, C. (2011). Science and tourism education: National observatory for tourism education. European Journal of Tourism, Hospitality and Recreation, 2(3), 143-157.
  • Sarı, H. (2007). Ortaöğretim düzeyinde mesleki turizm eğitimi alan öğrencilerin staj sürecine adaptasyonu üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). T.C Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye.
  • Sarıışık, M. (2007). Turizm sektöründe meslek sahibi olmaya yönelten etkenler: meslek yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir çalışma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(2), 143–160.
  • Szivas, E., Riley, M. ve Airey D. (2003). Labor Mobility into Tourism: Attraction and Satisfaction, Annals of Tourism Research, 30 (1): 64–76
  • Taşkın, M. (2006). Ortaöğretim turizm eğitiminde staj ve İzmir ili Anadolu Otelcilik Turizm Meslek Liselerinde bir uygulama. DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Temizkan, R. ve Arı, Ö. P. (2018). Türkiye’deki Turizm Lisans Programlarının Staj Yönetmeliklerinin İçerik Analizi (Content Analysıs Of Internshıp Regulatıons Of Tourısm Bachelor’s Degree In Turkey). Journal of Gastronomy, 1(2), 37–44.
  • Türk Dil Kurumu (2019). Staj Kelime Anlamı. Erişim Adresi: https://sozluk.gov.tr/ , Erişim Tarihi: 18.11.2019.
  • Yücel Güngör, M., Doğan, S. ve Güngör, O. (2017). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Sosyal Medyaya Yönelik Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(2), 206-218. doi:10.21325/jotags.2017.124
  • Avcı, U. ve Boylu, Y. (2006). A Comparative Study into the Satisfaction of Tourism Students With Their Internship. Turk-Kazakh International Tourism Conference New Perspectives and Values in World Tourism & Tourism Management Proceedings Book II, pp. 1376-1384.
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Meltem Altınay Özdemir

Publication Date December 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Altınay Özdemir, M. (2019). Turizm Öğrencilerinin Mesleki Staja İlişkin Bilişsel Algılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 22(2), 224-248.