BibTex RIS Cite

Yolsuzluğun Vergı̇sel Araçlarla Önlenmesi

Year 2014, Volume: 18 Issue: 2, 395 - 408, 01.04.2014

Abstract

Kamusal mal ve hizmetlerin temel ekonomik özellikleri, gelişmekte olan ülkelerin en önemli sosyo ekonomik sorunu olan yolsuzluğun en önemli nedendir. Bölünemezlik, birlikte tüketim ve hizmetten yararlanmanın dışlanamaması gibi bu özellikler yolsuzluğu teşvik edici bedava yararlanma motivasyonuna yol açmaktadır. Bu çalışmamda Yolsuzlukla mücadele için 1960lı 1970li yıllarda Avrupa’nın tamamında refah ya da sosyal devletin oluşması amacıyla sıkı bir biçimde uygulamaya konulan Servet vergilemesini önermekteyim. Bu uygulamaya göre, % 2 ya da % 3 gibi düşük bir oranla uyğulanan genel ve özel bir Servet vergilemesiyle Avrupa ülkelerinde bir yandan gelir dağılımı iyileştirilirken, ayrıca yolsuzluk önemli ölçüde kontrol altına alınmıştır. Servet vergilemesine ek olarak ayrıca ülkemizde büyük çapta yolsuzluklara yol açan kent rantlarını azaltmak amacıyla ise, kıymet artışı ve ve sermaye kazançları vergisini de önermekteyim. Bütün bu vergisel önlemlere ek olarak, sonuç bölümünde özetlediğimiz gibi ALmanya’da yolsuzluk suçları için uygulanan özel yargılama usulü ile bazı yönetsel önlemleri de önermekteyim

References

  • Arrow, Kenneth : Social Choice anda Individual Values, 1973, Wiley, N.Y.
  • Buchanan James, The Public Finance, 1970, Third Edition Richard D. Irwin, Homewood.
  • Buchanan, James : The Demand and Supply of Public Goods, 1968, Rand McNally and Company, Chicago. Buchanan’ın oyun teorisine ilişkin açıklamalar için bkz. Şener, age
  • Herber, Bernard P.: Modern Public Finance, 1983, Irwin, Homewood
  • Musgrave R. – Musgrave P. : Public Finance in Theory and Practice, Mc Graw Hill
  • Şener, Orhan: Kamu Ekonomisi, 2014, Beta, İstanbul
  • Şener, Orhan : Modern Public Finance, 2014, Beta,İstanbul
  • Wicksell, Knut : “A New Principles of Just Taxation”, Classics in the Theory of Public Finance, MacMillian,1967, New York

COPING WITH CORRUPTION THROUGH TAXATION MEASURES

Year 2014, Volume: 18 Issue: 2, 395 - 408, 01.04.2014

Abstract

Some characteristics of public goods and services are the main reasons of the corruption, which is the worst socio-economic problem in developing countries. Those characteristics of public services such as indivisibility, collective consumption and non exclusion result in free rider motivation leading to corruption. In order to cope with the corruption, I introduce wealth taxation, which was strictly applied in European countries in establishing the welfare or social state in 1960s and 1970s. Accordingly, a general and specifi c wealth tax imposed on taxpayers with such a very low rate, let’s say 2 or 3 percent, not only improved income distribution, but also reduced the corruption all over the European countries. In addition to wealth taxation, I also propose a special assessment and capital gains taxes to reduce the city rents, which leads the grand corruption. I also suggest to take some administrative and legal measures, as being applied effi ciently in Germany, summarized in conclusion

References

  • Arrow, Kenneth : Social Choice anda Individual Values, 1973, Wiley, N.Y.
  • Buchanan James, The Public Finance, 1970, Third Edition Richard D. Irwin, Homewood.
  • Buchanan, James : The Demand and Supply of Public Goods, 1968, Rand McNally and Company, Chicago. Buchanan’ın oyun teorisine ilişkin açıklamalar için bkz. Şener, age
  • Herber, Bernard P.: Modern Public Finance, 1983, Irwin, Homewood
  • Musgrave R. – Musgrave P. : Public Finance in Theory and Practice, Mc Graw Hill
  • Şener, Orhan: Kamu Ekonomisi, 2014, Beta, İstanbul
  • Şener, Orhan : Modern Public Finance, 2014, Beta,İstanbul
  • Wicksell, Knut : “A New Principles of Just Taxation”, Classics in the Theory of Public Finance, MacMillian,1967, New York
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Orhan Şener This is me

Publication Date April 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Şener, O. (2014). Yolsuzluğun Vergı̇sel Araçlarla Önlenmesi. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 18(2), 395-408.
AMA Şener O. Yolsuzluğun Vergı̇sel Araçlarla Önlenmesi. AHBVU-FLJ. April 2014;18(2):395-408.
Chicago Şener, Orhan. “Yolsuzluğun Vergı̇sel Araçlarla Önlenmesi”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 18, no. 2 (April 2014): 395-408.
EndNote Şener O (April 1, 2014) Yolsuzluğun Vergı̇sel Araçlarla Önlenmesi. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 18 2 395–408.
IEEE O. Şener, “Yolsuzluğun Vergı̇sel Araçlarla Önlenmesi”, AHBVU-FLJ, vol. 18, no. 2, pp. 395–408, 2014.
ISNAD Şener, Orhan. “Yolsuzluğun Vergı̇sel Araçlarla Önlenmesi”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 18/2 (April 2014), 395-408.
JAMA Şener O. Yolsuzluğun Vergı̇sel Araçlarla Önlenmesi. AHBVU-FLJ. 2014;18:395–408.
MLA Şener, Orhan. “Yolsuzluğun Vergı̇sel Araçlarla Önlenmesi”. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, vol. 18, no. 2, 2014, pp. 395-08.
Vancouver Şener O. Yolsuzluğun Vergı̇sel Araçlarla Önlenmesi. AHBVU-FLJ. 2014;18(2):395-408.