Bu çalışmada;
2013 yılında Andrea Perez, Patricia Martinez ve Ignacio Rodriguez del Bosque
tarafından geliştirilen “Paydaş Temelli Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Stakeholder-Based
Corporate Social Responsibility)” adlı ölçeğin Türkçeye uyarlanması
amaçlanmaktadır. Ölçek, üç aşamada İngilizceden Türkçeye uyarlanmıştır. Birinci
aşamada ölçeğin dil geçerliliği sağlanmış, ikinci aşamada pilot (ön) uygulama
ve üçüncü aşamada ise asıl (gerçek) uygulama yapılmıştır. Ankara’daki banka
müşterilerinden anket yöntemiyle veri elde edilmiştir. Araştırma kapsamında
yapılan analizlerde; SPSS 24 ve AMOS 24 istatistiksel programları
kullanılmıştır. Asıl uygulamanın veri seti 651 katılımcıdan oluşmaktadır.
Ölçeğin yapı geçerliliği önce açımlayıcı daha sonra doğrulayıcı faktör
analizleri ile sağlanmış ve son olarak ölçek güvenilirlik analizine tabi
tutulmuştur. Tüm analizlerin sonucunda; 22 maddelik bu ölçeğin orijinal ölçekle
uyumlu bir şekilde 5 maddelik “müşteriler”, 3 maddelik “hissedarlar”, 5
maddelik “işgörenler”, 6 maddelik “toplum” ve 3 maddelik “yasal ve etik
meselelere ilişkin genel bir boyut” olmak üzere 5 boyuttan oluştuğu görülmüştür.
Ölçeğin hem birinci hem de ikinci düzey çok faktörlü bir yapıya uygun olduğu
söylenebilir. Çalışma kapsamında ölçek Türkçeye uyarlanarak, ölçeğin
gelecekteki çalışmalarda araştırmacılar tarafından Türkiye’deki çeşitli
sektörlerde farklı örneklemler üzerinde uygulanması suretiyle işletme bilimi
literatürüne katkı sağlanması hedeflenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Main Section |
Authors | |
Publication Date | August 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 2 |