Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin COVID-19 pandemisinde internet kullanımlarına ilişkin yaşantılarını incelemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan olgubilim (fenomonolojik) çalışma modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’de iki farklı devlet üniversitesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören ve araştırmaya çevrimiçi ulaşılan ve gönüllü olarak katılmayı kabul eden 33’ü kadın, 19’u erkek olmak üzere toplamda 52 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış “COVID-19 Pandemisinde İnternet Kullanımı Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma kapsamında toplanan yazılı dokümanlar ilk olarak bilgisayara indirilmiş ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın verileri belirli temalar ve kodlar aracılığıyla kategorize edilmiştir. Araştırma sonucunda; üniversite öğrencilerinin önemli bir kısmının COVID-19 pandemisi sürecinde internet kullanımlarını kontrol etmekte zorluk yaşadıkları ve internet kullanımlarının aile üyeleriyle olan ilişkilerinin olumsuz olarak etkilediği, sosyal etkileşimlerinde problemler oluşturduğu ve akademik yaşamları üzerinde olumlu etkiler oluşturduğu görülmüştür. Ayrıca üniversite öğrencilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde internet aracılığıyla arkadaşlarıyla ve aileleriyle iletişim kurma imkânı kurdukları ve uzaktan eğitime alışma konusunda zorluklar yaşadıkları görülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular alan yazın ışığında tartışılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 3 |
The journal is indexed in Sobiad Citation Index, Turkish Education Index and Turkey Citation Index.