Review Article
BibTex RIS Cite

Spor Bilimleri Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Öğrenme Tercihlerinin İncelenmesi

Year 2023, , 1071 - 1091, 24.09.2023
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1137741

Abstract

Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının, öğrenme stillerini Grasha-Riechmann ve Algısal Öğrenme Stilleri’ne göre çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 bahar döneminde Mersin Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören (yaşları X ̅=21,58 ve ss=2.14, N(kadın)=142, N(erkek)=168) toplam 310 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Demografik Bilgi Formu”, “Grasha ve Riechmann Öğrenci Öğrenme Stilleri Ölçeği (GRSLSS)” ve “Algısal Öğrenme Stilleri Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t testi, F-testi, korelasyon ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre cinsiyet değişkeni; GRSLSS ’nin alt boyutlarından Çekingen ve Bağımlı öğrenme stili ve Algısal Öğrenme Stilleri Ölçeğinin tüm alt boyutlarına göre anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. Yine öğrenim görülen bölüm değişkenine göre öğrenme stillerini incelemek için yapılan analiz sonucunda; Algısal Öğrenme’nin, Hareketsel Öğrenme alt boyutu ile GRSLSS’nin İşbirlikçi Öğrenme Stili hariç tüm alt boyutları anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. GRSLSS’ ye ait alt boyutlar ile Algısal Öğrenme Stilleri ölçeğine ait alt boyutlar arasındaki ilişkileri belirlemek için yapılan korelasyon analizi sonucunda pozitif ve negatif yönlü güçlü ilişkiler tespit edilirken, oluşturulmuş olan çoklu regresyon modelinde bağımsız değişken olan GRSLSS’nin, bağımlı değişken olan Algısal Öğrenme Stillerinin boyutundaki değişimlerin %76’sını açıkladığı saptanmıştır. Spor bilimleri öğrencilerinin cinsiyetleri, öğrenim gördükleri bölümleri ve tercih ettikleri öğrenme stillerinin, öğrenme faaliyetlerinde farklılıklar oluşturduğu söylenebilir.

References

  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamaları: Sık kullanılan istatiksel analizler ve açıklamalı SPSS çözümleri. İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Akdi, Y. (2011) Matematiksel İstatistiğe Giriş, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Ames, P. C. (2003). Gender and learning style interactions in students' computer attitudes. Journal of Educational Computing Research, 28(3), 231-244.
  • Avis, J., Fisher, R., & Thompson, R. (2009). Teaching in Lifelong Learning. Maidenhead: Open University Pres. Aydemir, H., Koçoğlu, E., & Karalı, Y. (2016). Grasha-Reichmann ölçeğine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1881-1896.
  • Aytaş, G. (2013). Yaratıcı dramanın algısal öğrenmedeki rolü. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 101-106.
  • Bahar, H. H., & Yildirim, S. (2017). İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Başarılarının Cinsiyet, Bölüm ve Sınıf Düzeyine Göre İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (38), 14-27.
  • Bedir, G., & Akkurt, A. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencilerinin algısal öğrenme stil tercihlerinin genel akademik ve Coğrafya ders başarısına etkisi (Gaziosmanpaşa Üniversitesi örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 189-201.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). SPSS uygulamalı çok değişkenli İstatistik teknikleri. Ankara: Dinamik
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, Ş. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derigisi 41:70-82.
  • Cassidy, S. (2004). Learning styles: An overview of theroies, models and measures [Elektronik versiyon]. Educational Psychology, 24(4).
  • Çağlayan, H. S. & Taşgın, Ö. (2008). " Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Sınavına Başvuran Aday Öğrencilerin Öğrenme Biçemlerinin İncelenmesi", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, Issue 20 ,199-212.
  • Cohen, J. (1988). edition 2. Statistical power analysis for the behavioral sciences.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Yargıcı Matbaası.
  • De Vellis, F.R. (2017). Ölçek geliştirme kuram ve uygulamalar. 3.baskı. (Çev: Tarık Totan),Ankara, Nobel Yayıncılık, s.108.
  • Dodge, D. T., Colker, L. J., Heroman, C., & Bickart, T. S. (2002). The creative curriculum for preschool (p. 540). Washington, DC: Teaching Strategies.
  • Dunn, J. (1993). Young children's close relationships: Beyond attachment. Sage Publications, Inc.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb öğrenme stili modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi [Elektronik versiyon]. Eğitim ve Bilim, 38(167).
  • Erden, M., & Altun, S. (2006). Öğrenme stilleri.(1. basım) İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Gagne, R. M. (1970). The conditions of learning. Holt, Rinehart and Winston,.
  • George, D. (2011). SPSS for windows step by step: A simple study guide and reference, 17.0 update, 10/e. Pearson Education India.
  • Gooden, D. J., Preziosi, R. J., & Barnes, F. B. (2009). An examination of Kolb’s learnin style inventory. American Journal of Business Education.2(3), 57-62.
  • Grasha, A. F. (1996). Teaching with style: A practical guide to enhancing learning by understanding teaching and learning styles. Alliance publishers.
  • Güllü, M., & Tekin, M. (2009). Spor lisesi öğrencileri ile genel lise öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarinin karşilaştirilmasi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 247-258.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yay. S. 105.
  • Gürsoy, T. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. (Yayımlanmış Doktora Tezi). Anadolu Universitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Halaçoğlu, M. (1999). The Effect of Cognitive Styles on Learner Preferences. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Jain, S., & Angural, V. (2017). Use of Cronbach's alpha in dental research. Medico Research Chronicles, 4(3), 285-291.
  • Jonassen, D. H. & Grabowski, B. L. (2012). Handbook of Individual Differences: Learning, Instruction. Routledge, Taylor and Francis Group.
  • Kalaycı, Ş. (2018). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. 8.baskı. Ankara, Dinamik Akademi Yayıncılık, s.405.
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi. 34. Baskı. Ankara, Nobel. p.114.
  • Kilicç, S. (2016). Cronbach's alpha reliability coefficient. Psychiatry and Behavioral Sciences, 6(1), 47.
  • Koçak, T. (2007). İlköğretim 6.7. 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Liu, Min & Michael W. Reed. (1994) "The Relationship Between the Learning Strategies and Learning Styles in Hypermedia Environment", Computers in Human Behavior. 1O, 4: 419 - 434, Win
  • Otrar, M. (2006). "Öğrenme Stilleri ile Yetenekler, Akademik Başarı ve ÖSS Başarısı Arasındaki İlişkisi" (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Önder, F. (2012). İşbirlikli gruplarda öğrenme stillerinin fizik dersi başarısı ile hatırda tutma düzeyine etkisinin incelenmesi (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Özdamar, K. (1999) Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 1. Kaan Kitabevi, Eskişehir Özkan, E. (2013). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Patureau, V. (1990). Styles d’apprentissage et ordinateur. Learning Styles. Nancy: Press Universitaires de Nancy.
  • Sankır, H. (2010). Toplumsal cinsiyet rollerinin anlamlandırılış biçiminin ‘kadın sanatçı kimliği’nin oluşum sürecine etkileri. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar e-dergisi, 9, 1-26.
  • Sewall, Timothy J. (1986). The Measurement of Learning Style: A Critique of Four Assessment Tools. February 1986. s. 6.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Süral, S., & Sarıtaş, E. (2010). Grasha-Reıchmann Öğrenme Ve Öğretme Stili Ölçeklerinin Türkçe Uyarlama Çalışması. Education Sciences, 5(4), 2162-2177.
  • Tekin, M., & Taşğın, Ö. (2008). Orta öğretimde öğrenim gören spor yapan ve yapmayan öğrencilerin yaratıcılık ve çoklu zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 206-214.
  • Tinajero C. & M. F. Paramo. (1998) "Field Dependence - Independence and Strategic Learning", International Journal of Educational Research. 29, 3: 251 - 262,
  • Uğur, N. (2008). Algısal Öğrenme Stilleri Açısından İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının ve Öğretmen Uygulamalarının İncelenmesi. Yükseklisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. https://tez.yok.gov.tr adresinden erişilmiştir.

Examining the Learning Styles of the Students Studying at the Faculty of Sport

Year 2023, , 1071 - 1091, 24.09.2023
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1137741

Abstract

The aim of this study is to examine the learning styles of physical education and sports teacher candidates in terms of various variables according to Grasha-Riechmann and Perceptual Learning Styles. The study group of the research consists of 310 students (ages X ̅=21,58 ve ss=2.14, Nfemale=142, Nmale=168) studying at Mersin University Faculty of Sports Sciences in the spring semester of 2021-2022. Research data were collected using the "Demographic Information Form", "Grasha and Riechmann Student Learning Styles Scale GRSLSS" and "Perceptual Learning Styles Scale" Descriptive statistics, T-Test, F-Test, Correlation and Regression Analysis were used in the analysis of the data. According to the results obtained, the gender variable, Avoidant and Dependent learning styles, which are sub-dimensions of GRSLSS, and the Perceptual Learning Styles Scale differ significantly according to all sub-dimensions. As a result of the analysis made to examine the learning styles according to the variable of the department studied, All sub-dimensions of Perceptual Learning differ significantly, except for the Movement Learning sub-dimension and the cooperative learning style of GRSLSS. As a result of the correlation analysis between the sub-dimensions of GRSLSS and the sub-dimensions of the Perceptual Learning Styles scale, strong positive and negative relationships were detected, while the independent variable GRSLSS was determined by the dependent variable of the Perceptual Learning Styles in the multiple regression model. It was determined that this explained 76% of the changes in the size. It can be said that sports science students' genders, departments, and preferred learning styles create differences in learning activities.

References

  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamaları: Sık kullanılan istatiksel analizler ve açıklamalı SPSS çözümleri. İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Akdi, Y. (2011) Matematiksel İstatistiğe Giriş, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Ames, P. C. (2003). Gender and learning style interactions in students' computer attitudes. Journal of Educational Computing Research, 28(3), 231-244.
  • Avis, J., Fisher, R., & Thompson, R. (2009). Teaching in Lifelong Learning. Maidenhead: Open University Pres. Aydemir, H., Koçoğlu, E., & Karalı, Y. (2016). Grasha-Reichmann ölçeğine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1881-1896.
  • Aytaş, G. (2013). Yaratıcı dramanın algısal öğrenmedeki rolü. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 101-106.
  • Bahar, H. H., & Yildirim, S. (2017). İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Başarılarının Cinsiyet, Bölüm ve Sınıf Düzeyine Göre İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (38), 14-27.
  • Bedir, G., & Akkurt, A. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencilerinin algısal öğrenme stil tercihlerinin genel akademik ve Coğrafya ders başarısına etkisi (Gaziosmanpaşa Üniversitesi örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 189-201.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). SPSS uygulamalı çok değişkenli İstatistik teknikleri. Ankara: Dinamik
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, Ş. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derigisi 41:70-82.
  • Cassidy, S. (2004). Learning styles: An overview of theroies, models and measures [Elektronik versiyon]. Educational Psychology, 24(4).
  • Çağlayan, H. S. & Taşgın, Ö. (2008). " Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Sınavına Başvuran Aday Öğrencilerin Öğrenme Biçemlerinin İncelenmesi", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, Issue 20 ,199-212.
  • Cohen, J. (1988). edition 2. Statistical power analysis for the behavioral sciences.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Yargıcı Matbaası.
  • De Vellis, F.R. (2017). Ölçek geliştirme kuram ve uygulamalar. 3.baskı. (Çev: Tarık Totan),Ankara, Nobel Yayıncılık, s.108.
  • Dodge, D. T., Colker, L. J., Heroman, C., & Bickart, T. S. (2002). The creative curriculum for preschool (p. 540). Washington, DC: Teaching Strategies.
  • Dunn, J. (1993). Young children's close relationships: Beyond attachment. Sage Publications, Inc.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb öğrenme stili modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi [Elektronik versiyon]. Eğitim ve Bilim, 38(167).
  • Erden, M., & Altun, S. (2006). Öğrenme stilleri.(1. basım) İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Gagne, R. M. (1970). The conditions of learning. Holt, Rinehart and Winston,.
  • George, D. (2011). SPSS for windows step by step: A simple study guide and reference, 17.0 update, 10/e. Pearson Education India.
  • Gooden, D. J., Preziosi, R. J., & Barnes, F. B. (2009). An examination of Kolb’s learnin style inventory. American Journal of Business Education.2(3), 57-62.
  • Grasha, A. F. (1996). Teaching with style: A practical guide to enhancing learning by understanding teaching and learning styles. Alliance publishers.
  • Güllü, M., & Tekin, M. (2009). Spor lisesi öğrencileri ile genel lise öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarinin karşilaştirilmasi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 247-258.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yay. S. 105.
  • Gürsoy, T. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. (Yayımlanmış Doktora Tezi). Anadolu Universitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Halaçoğlu, M. (1999). The Effect of Cognitive Styles on Learner Preferences. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Jain, S., & Angural, V. (2017). Use of Cronbach's alpha in dental research. Medico Research Chronicles, 4(3), 285-291.
  • Jonassen, D. H. & Grabowski, B. L. (2012). Handbook of Individual Differences: Learning, Instruction. Routledge, Taylor and Francis Group.
  • Kalaycı, Ş. (2018). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. 8.baskı. Ankara, Dinamik Akademi Yayıncılık, s.405.
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi. 34. Baskı. Ankara, Nobel. p.114.
  • Kilicç, S. (2016). Cronbach's alpha reliability coefficient. Psychiatry and Behavioral Sciences, 6(1), 47.
  • Koçak, T. (2007). İlköğretim 6.7. 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Liu, Min & Michael W. Reed. (1994) "The Relationship Between the Learning Strategies and Learning Styles in Hypermedia Environment", Computers in Human Behavior. 1O, 4: 419 - 434, Win
  • Otrar, M. (2006). "Öğrenme Stilleri ile Yetenekler, Akademik Başarı ve ÖSS Başarısı Arasındaki İlişkisi" (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Önder, F. (2012). İşbirlikli gruplarda öğrenme stillerinin fizik dersi başarısı ile hatırda tutma düzeyine etkisinin incelenmesi (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Özdamar, K. (1999) Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 1. Kaan Kitabevi, Eskişehir Özkan, E. (2013). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Patureau, V. (1990). Styles d’apprentissage et ordinateur. Learning Styles. Nancy: Press Universitaires de Nancy.
  • Sankır, H. (2010). Toplumsal cinsiyet rollerinin anlamlandırılış biçiminin ‘kadın sanatçı kimliği’nin oluşum sürecine etkileri. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar e-dergisi, 9, 1-26.
  • Sewall, Timothy J. (1986). The Measurement of Learning Style: A Critique of Four Assessment Tools. February 1986. s. 6.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Süral, S., & Sarıtaş, E. (2010). Grasha-Reıchmann Öğrenme Ve Öğretme Stili Ölçeklerinin Türkçe Uyarlama Çalışması. Education Sciences, 5(4), 2162-2177.
  • Tekin, M., & Taşğın, Ö. (2008). Orta öğretimde öğrenim gören spor yapan ve yapmayan öğrencilerin yaratıcılık ve çoklu zekâ alanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 206-214.
  • Tinajero C. & M. F. Paramo. (1998) "Field Dependence - Independence and Strategic Learning", International Journal of Educational Research. 29, 3: 251 - 262,
  • Uğur, N. (2008). Algısal Öğrenme Stilleri Açısından İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının ve Öğretmen Uygulamalarının İncelenmesi. Yükseklisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. https://tez.yok.gov.tr adresinden erişilmiştir.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum Development in Education, Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Kara 0000-0001-9454-5164

Hüseyin Selvi 0000-0002-3513-0003

Publication Date September 24, 2023
Submission Date June 29, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Kara, M., & Selvi, H. (2023). Spor Bilimleri Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Öğrenme Tercihlerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1071-1091. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1137741