Bu araştırmada, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrencilere verilen Türkçe dersi proje görevleri incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma modellerinden durum çalışmasına göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Türkçe dersi proje görevi alan öğrenciler ve Türkçe öğretmenleridir. Araştırmaya veri elde etmek için öğrencilerin projeleri incelenmiş, bunlar hakkında öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Proje görevleri ve görüşmeler tematik içerik analizine göre çözümlenmiştir. Bu araştırma sonucunda genellikle tasarım odaklı projeler yapıldığı, çoğunlukla edebiyat, fiiller, sözcükte anlam, dilimize giren yabancı sözcükler, ses olayları ve sözcük türleri konularında görev alındığı belirlenmiştir. Bunun yanında proje görevinin not yükseltmek amacıyla alındığı bulgulanmıştır. Öğretmenlerin öğrencilerin yaş grubu özellikleri, ilgi ve istekleri, kazanımlara uygunluk, oyunsu ve eğlendiriciliği, akademik başarı, ekonomiklik ve yaratıcılık ölçütlerini dikkate alarak görev oluşturduğu tespit edilmiştir. Projeler daha çok okuma, yazma becerilerine, dil bilgisi ve sözvarlığı alanlarına yöneliktir. Dinleme ve konuşma becerilerine yönelik hiçbir proje faaliyetlerinin yapılmadığı belirlenmiştir. Türkçe dersi proje görevini hazırlama sürecinde proje görevlerinin zamanında teslim edilmemesi, öğrencilerin yaratıcı ve özgün ürünler hazırlamaması, görevleri yapmada isteksiz olmaları ve görevleri yönergelere uygun yapmamaları gibi sorunlar yaşandığı belirlenmiştir. Proje görevi sürecinde yaşanan bu sorunların aşılması için öğretmenlerin daha etkili danışmanlık süreci yürütmeleri gerektiği söylenebilir.
In this study, it was aimed to examine the Turkish lesson project tasks given to students in grades 5, 6, 7 and 8. The research was designed according to the case study, one of the qualitative research models. The study group of the study is the students who take the project task and the Turkish course teachers. To obtain data for the research, the projects of the students were examined, and interviews were held with students and teachers about them. Project tasks and interviews were analyzed according to thematic content analysis. As a result of this research, it has been determined that generally design-oriented projects are carried out, mostly in literature, verbs, meaning in words, foreign words in our language, sound events, and word types. In addition, it was found that the project task was taken to raise grades. It has been determined that the teachers create tasks by considering the age group characteristics of the students, their interests and wishes, their suitability for the acquisitions, their playfulness, and entertainment, academic success, economy, and creativity. The projects are mostly focused on reading, writing skills, grammar, and vocabulary. It was determined that no project activities were carried out for listening and speaking skills. During the preparation process of the Turkish lesson project task, it was determined that there were problems such as not delivering the project tasks on time, students not preparing creative and original products, being reluctant to do the tasks, and not performing the tasks by the instructions. It can be said that teachers should carry out a more effective counseling process to overcome these problems experienced during the project task process.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2023 |
Submission Date | August 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |