Bu araştırmanın amacı, öğretmen, okul yöneticisi ve öğretim elemanı görüşlerine göre ortaokul düzeyinde öğretim programlarının uygulanmasında disiplinler arası öğretim uygulamalarının kullanılmasında karşılaşılan ya da öğretim programından kaynaklı karşılaşılabilecek sorunları ve çözüm yollarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu farklı illerde görev yapan 33 ortaokul öğretmeni, 34 ortaokul okul yöneticisi ve 12 Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı öğretim üyesi oluşturmaktır. Araştırmanın verileri standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formları aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcı gruplara yönelik farklı soruların yer aldığı görüşme formları, araştırmanın örneklemini oluşturan öğretim elemanı, okul yöneticisi ve öğretmenlere uygulanmıştır. Standartlaştırılmış görüşme formları, görüşmeyi yapan kişinin önyargılarını ve öznelliğini önemli ölçüde azaltan bir yaklaşımdır. Bu kapsamda görüşme formları araştırmacılar tarafından hazırlanmış olup formların geçerliğini sağlamak amacıyla uzman görüşüne başvurulmuştur. Bu araştırmanın verileri yüz yüze ve e-görüşme tekniği ile toplanmıştır. Benzer sorunlar okul yöneticileri ve öğretim elemanları tarafından da ifade edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda öğretmenlere, okul yöneticilerine ve program yapıcılara önerilerde bulunulmuştur.
The study aims to identify the problems encountered in the implementation process of interdisciplinary curriculum and their solutions. In the current research, case study design, which is one of the qualitative research methods, was employed. The sample of this research consists of 33 secondary school teachers, 34 secondary school administrators and 12 faculty members of the department of curriculum and instruction working in different provinces. In this research, three different standardized interview forms were prepared for faculty members, school administrators and teachers. Standardized interview forms are an approach that significantly reduces interviewer bias and subjectivity. The interview forms were prepared by the researchers, and expert opinion was sought to ensure the validity of the forms. The data of this research were collected using face-to-face and e-interview techniques. It was revealed that there are problems in interdisciplinary teaching practices that teachers personally encounter in the classroom environment, that school administrators reach due to the notifications from teachers, and that faculty members observe in terms of teaching programs. Although the problems were similar, it was determined that there were differences regarding the reasons for the problems mostly expressed by the three stakeholders.
Interdisciplinary Relations Instructional curriculum Case study Interdisciplinary teaching practices Secondary school.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 3, 2024 |
Publication Date | September 15, 2024 |
Submission Date | December 20, 2023 |
Acceptance Date | July 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |