Research Article
BibTex RIS Cite

Felsefe Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Farklı Taksonomiler Bağlamında İncelenmesi

Year 2017, , 948 - 967, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326609

Abstract

Araştırma
Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 2009 yılında yapılandırmacılık anlayışı
doğrultusunda geliştirilen felsefe dersi öğretim programının farklı
taksonomilere göre analizini amaçlamaktadır. Nitel araştırma desenine uygun
olarak tasarlanan çalışmada yöntem olarak doküman analizi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma evrenini 11. sınıf felsefe dersi öğretim programında
yer alan kazanımlar oluşturmaktadır. Felsefe dersi öğretim programında yer alan
kazanımların taksonomik analizi yapılırken ölçüt olarak; Bloom ve diğerleri
tarafından geliştirilen bilişsel; Krathwohl, Bloom ve Masia tarafından
geliştirilen duyuşsal; Simpson tarafından geliştirilen devinişsel alan
taksonomileri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; felsefe dersi öğretim
programında yer alan toplam 58 kazanımın 49 (%84)’u bilişsel; 9 (%16)’u  duyuşsal alan taksonomisinde yer alırken;
devinişsel alana yönelik herhangi bir kazanıma rastlanmamıştır. Bilişsel
alandaki kazanımların 10 (%21)’u bilme, 24 (%49)’ü  kavrama, 8 (%16)’i analiz, 7 (%14)’si ise
değerlendirme basamağında olduğu; duyuşsal alan taksonomisindeki kazanımların
tümünün ise alma basamağında olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın son
bölümünde araştırmadan elde edilen sonuçlar literatür çerçevesinde tartışılmış
ve bazı önerilerde bulunulmuştur. 

References

  • KAYNAKÇA
Year 2017, , 948 - 967, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326609

Abstract

References

  • KAYNAKÇA
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Serkan Ünsal This is me

Fahrettin Korkmaz

Publication Date June 29, 2017
Submission Date July 4, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Ünsal, S., & Korkmaz, F. (2017). Felsefe Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Farklı Taksonomiler Bağlamında İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 948-967. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326609