Bu
araştırmada, öğrencilerin akademik başarı ya da başarısızlığını etkileyebileceği
düşünülen etmenlerden sınav kaygısı, fene yönelik ilgisi ve ebeveyn desteğinin
Türkiye ve Singapur ülkeleri açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. PISA
2015 sonuçları ve anketleri ışığında ilgili veriler toplanmıştır. Tarama
modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini, Türkiye ve Singapur’daki 15 yaş
grubundaki öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise sınav kaygısı değişkeni
için 11752; fene yönelik ilgi değişkeni için 11460; ebeveyn desteği değişkeni
için 11816 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikle geçerlik ve güvenirlik
değerlendirilmiştir. Sonrasında, 1. ve 2. alt problem için Bağımsız Örneklemler
t-Testi; 3. alt problem için ise Mann Whitney U Testi kullanılmıştır.
Araştırmanın bulguları incelendiğinde, PISA 2015’e katılan Singapur’daki
öğrencilerin, Türkiye’deki öğrencilere göre fene yönelik ilgileri ve sınav
kaygıları arasında manidar bir fark bulunurken; ebeveyn desteği için iki ülke
arasında manidar bir fark görülmemiştir. Araştırmanın sonucunda, Singapur’daki
öğrencilerin fene yönelik ilgilerinin ve sınav kaygılarının Türkiye’deki
öğrencilere göre daha yüksek olduğuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 19, 2017 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |