Türkiye ve Almanya’da sokak çocuklarına uygulanan eğitim programlarının
hedef boyutunu karşılaştırmalı olarak incelemeyi amaç edinen bu çalışmada nitel
araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan kurum
ve kurum elemanları, tipik durum örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Kurum
elemanlarının görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi, kurumun
uyguladığı eğitim programlarının hedefleri ise doküman analizi kullanılarak
araştırma verilerine ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; hizmet verilecek
alanlara kabul edilecek çocukların sahip oldukları özellikler ile ilgili
Türkiye’de genel ifadeler kullanılırken, Almanya’da bu özelliklerin çeşitli
problem alanlarıyla özdeşleştirilerek daha spesifik hale getirildiği
görülmektedir. Almanya’da bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanda hedef
ifadelerinin belirlendiği, özellikle duyuşsal alana ağırlık verildiği;
Türkiye’de ise ana hatlarıyla hedef ifadelerinin yer aldığı, dolayısıyla
yeterince ayrıntıya inilemediği söylenebilir. Almanya’da güç koşullarda yaşayan
çouklara barınma, eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurumların uzak
hedeflerini işaret eden ve onların bu faaliyetlerini destekleyen hukuki
dayanaklar bulunmakta, Türkiye’de ise bu konudaki pek çok alanda net ifadeler
bulunmamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | August 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |