İnsanın öğrenmesi üzerinde etkisi
olan bireysel farklılıklar içinde düşünme stilleri de yer almaktadır.
Öğrenenlerin düşünme stilleri çoğunlukla örgün eğitim sisteminde yer alanlar
üzerinde çalışılmıştır. Bu çalışmada açık lise öğrenenlerinin düşünme stilleri
ortaya konmuş ve bu stiller yaş ile cinsiyet değişkenine göre ele alınmıştır.
Araştırma, tarama modeline uygun ve betimsel nitelikte bir araştırmadır.
Çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul’da Tuzla Halk Eğitim
Merkezine Açık Öğretim Lisesine kayıt olan ve kayıt yenileme işlemleri için
başvuran 70 katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmada, veri toplamak amacıyla
Stenberg ve Wagner tarafından geliştirilen ve Buluş (2006) tarafından Türkçeye
uyarlanan “Düşünme Stili Ölçeği” kullanılmıştır. Analizler sonucunda
öğrenenlerin düşünme stilleri belirlenmiştir. Çalışma bulguları açık öğretim
lisesi öğrencilerinin en fazla sırasıyla liberal, muhafazakâr ve hiyerarşik
stilleri kullandıklarını göstermektedir. Sonuç olarak, açık öğretim lisesi
öğrencilerinin eğitimden daha fazla yararlanması “bağımsız öğrenme”
becerilerini kazanmalarıyla ilintili düşünülmektedir. Bağımsız öğrenme
becerisini destekleyecek uygun düşünme stillerinin öğrencilere verilmesi
önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | August 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |