İyi bir öğretmen yetiştirme sistemi kuramsal bilgi ve uygulamayı
bir araya getirmelidir ve öğretmenlik uygulaması nitelikli öğretmenler
yetiştirmede önemli bir role sahiptir. Türkiye ve Finlandiya’daki İngilizce
öğretmeni yetiştirme sisteminin öğretmenlik uygulaması kısmını karşılaştırmak
ve Türkiye için önerilerde bulunmayı amaçlayan bu çalışma bir karşılaştırmalı
eğitim araştırmasıdır. Finlandiya’da öğretmenlik uygulaması dört dönemi kapsarken,
Türkiye’de bu süreç sadece iki dönem sürmektedir. Süreleri farklı olsa da her
iki ülkede de kısıtlı sorumluluk ile danışman öğretmenin sistemli gözetimi
altında gözlemler yaparak başlayan öğretmenlik uygulaması süreci kısa öğretim uygulamaları yaparak devam eder ve
öğretmen adayının sınıf içi sorumluluğunun arttırılarak düzenli ve uzun süreli
uygulamalar yapmasıyla sona erer. Finlandiya’da öğretmenlik uygulaması eğitim
fakültelerine bağlı uygulama okullarında, Türkiye’de ise belli kriterleri sağlayan
herhangi bir okulda yapılmaktadır. İki ülkenin öğretmenlik uygulaması arasındaki önemli farklardan birisi budur. Finlandiya
ve Türkiye’de benzer şekilde öğretmenlik
uygulamasının dört bileşeni öğretmen adayının kendisi, diğer öğretmen
adayları, eğitim fakültesindeki danışman öğretim üyesi ve okuldaki danışman
öğretmendir ve her iki ülkede de bu dört bileşenin arasındaki etkileşimin ve
iletişim en iyi şekilde sağlanması gerektiğine vurgu yapılmaktadır.
öğretmen yetiştirme okul uygulaması yabancı dil Finlandiya karşılaştırmalı eğitim araştırması
An effective
teacher education system should unite theoretical knowledge and practice
together and teaching practice has vital importance in training qualified
teachers. This study is a comparative education research, which aims to compare
the teaching practice period of foreign language teacher education systems in
Finland and Turkey and to offer suggestions for Turkey. While teaching practice
period lasts for four terms in Finland, it only lasts for two terms in Turkey.
Although duration of these periods varies, teaching practice period, which
starts with observations under the strict supervision of cooperating teacher
and with limited responsibility, goes on with short teaching performances and
finishes with extended and regular teaching performances with high
responsibility in two countries. While in Finland, teaching practice is done in
practice schools of education faculties, in Turkey teaching practice is done in
any school which meets some criteria. This is one of the most important
differences between two countries. In Finland and Turkey, teaching practice
period has four components. These are teacher candidate, other teacher
candidates, university supervisor from faculty of education and cooperating
teacher from practice school. In both countries, it is emphasized that
interaction and communication among the stakeholders need to be ensured.
teacher education teaching practice foreign language Finland comparative education research
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2019 |
Submission Date | April 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |