Bu araştırma, FATİH Projesi kapsamında ortaöğretim düzeyindeki okullarda kullanılmaya başlanan etkileşimli tahtalar ile ilgili olarak öğretim sürecinde kullanım düzeylerini ve bunun öğretim sürecine etkisini öğrencilerin bakış açısı ile ortaya çıkarmaktır. Veriler, Çanakkale ili merkezinde bulunan bir Anadolu Lisesi’nde öğrenimlerine devam etmekte olan 400 öğrenciden ölçek verileri toplanarak analiz edilmiş ve elde edilen bulgular kullanılabilirlik kavramının temel bileşenleri olan etkililik, verimlilik ve memnuniyet kavramları esas alınarak yorumlanmıştır. Araştırma kapsamında araştırmacı tarafından Etkileşimli Tahta Kullanıma dair öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik bir anket geliştirilmiş ve anketin α güvenilirlik katsayısı 0,90 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrenciler etkileşimli tahta kullanımında son derece istekli olduklarını, etkileşimli tahta kullanılan derslere yönelik motivasyonlarının arttığını ve dersleri çok daha kolay öğrenmelerine olanak sağladığını belirtmişlerdir.
The aim of this research is to find out the usage levels in the teaching process and its effect on the teaching process for the students about the interactive whiteboards that have started to be used in secondary education level schools within the scope of the FATIH Project. The data were collected from 400 students who were attending an Anatolian High School in Çanakkale city center, and the findings were interpreted based on the concepts of efficiency, efficiency, and satisfaction, which are the main components of the usability concept. Within the scope of the research, a questionnaire was developed by the researcher to determine student opinions on the usage of interactive whiteboards, and the α reliability coefficient of the questionnaire was calculated as 0.90. As a result of the research, the students stated that they were willing to use interactive whiteboards. Using interactive whiteboards in the course increased their motivation for these courses and made it easier to learn the subjects.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2020 |
Submission Date | June 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2020 |