Bu araştırma, üstün yetenekli öğrenci velilerinin Bilim ve Sanat
Merkezinden
(BİLSEM) beklentilerini ve beklentilerinin karşılanma düzeyini ortaya çıkarmak
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, tarama modelinde yapılmış betimsel
çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında
Kahramanmaraş BİLSEM’e öğrencisi devam eden 220 veli oluştururken, araştırmanın
örneklemini evren içinden ulaşılan, gönüllü olarak araştırmaya katılan 51 veli
oluşturmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen, “Üstün yetenekli öğrenci
velilerinin BİLSEM’den beklentileri ve karşılanma düzeyi anketi (ÜYÖVBBKDA) ”
aracılığı ile toplanmıştır. Anket 25 kapalı uçlu madde ve iki açık uçlu sorudan
oluşmuştur. Araştırma verilerinin analizin de SPSS 21 paket programından ve
içerik analizinden faydalanılmıştır. Bu araştırmada velilerin BİLSEM’lerden
beklentilerinin çok yüksek düzeyde olduğu ancak veli beklentilerinin BİLSEM
tarafından karşılanma düzeylerinin ise orta düzeyde olduğu, beklenti ve
karşılanma düzeyleri arasında anlamlı farkın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Ayrıca velilerin karşılanmasını
istedikleri en önemli beklentilerinin BİLSEM’in ulaşımı ve fiziki alt yapısı,
eğitim ve öğretim, iletişim, personel ile ilgili olduğu görülmüştür.
This research
aims to explore Science and Art Centre parents’ expectations and the level at
which their expectations are met. This is a survey-model descriptive study. The
population of the research consists of 220 parents whose children are enrolled
in Kahramanmaraş Science and Art Centre (SAC) during the 2017 and 2018 academic
year. The research sample holds 51 parents who filled in the questionnaire. The
data were collected through the "The expectations of the parents who have
gifted children from SACs and the fulfilment level of these expectations
questionnaire” developed by the researchers in order to identify parents’ expectations
from SACs and the fulfilment level of these expectations. The research data
were analyzed through using SPSS 21 package program and content analysis.
Research results have suggested that parents' expectation from SAC is very
high, but the fulfilment level of these expectations is medium. There has also
been found a significant difference between parents’ expectations and
fulfilment level of these expectations. The results have shown that the
problems mostly encountered by parents are education and training,
communication, personal, the transportation and physical infrastructure of SAC.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | June 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |