Günümüzde oyun
tabanlı öğrenme, eğitimde en iyi uygulama olarak kabul edilir. Araştırmalar ve
ampirik veriler, öğretmenlerin öğretim sürecinde sınıfta kullanmaları için oyun
tabanlı uygulamaları kullanmaları gerektiğini desteklemektedir. Çünkü
öğrencileri problem çözme ve eleştirel düşünme konusunda güdüleyerek ders
sürecini etkileyen aktif katılım, ilgi, tutum ve akademik başarı konusunda da
olumlu etkilerinin olduğu kanıtlanmıştır. Bu araştırma, oyun tabanlı Flipquiz
aracının eğitsel açıdan tanıtılması ve öğretmen adaylarına uygulatılmasının
araştırmacı tarafından gözlem yapılarak sonuçlarının aktarıldığı nitel bir
çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Gazi Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı, Ortaöğretim Matematik, Fizik, Kimya ve
Biyoloji Öğretmenliği bölümlerindeki öğrenciler arasından gönüllülük esas
alınarak seçilen 100 öğrenci oluşturmaktadır.
Sonuçlara bakıldığında, öğrencilerin Flipquiz aracının kullanımına
yönelik oldukça olumlu düşüncelere sahip olduğu gözlemlenmiştir. Aynı zamanda
Flipquiz aracı öğrencilerin işbirlikli öğrenme ve eleştirel düşünme
becerilerine de katkı da bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | January 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |