The main goal of this study
is to examine high school students’ online risky behaviors through social media
sites and their coping strategies. To this end, 816 high school students were
administered a questionnaire that consists of three sections. The questionnaire
included demographic information form, online risks questionnaire, and coping
strategies scale. The results showed that Instagram and WhatsApp are the most
popular social media sites among high schoolers. Also, male students engage in
risky behaviors more than female students. Also, female students employed
protective strategies more than male students. Another important finding is the
low rate of children asking for help from family and teacher in the face of any
threat due to their risky behaviors in social media sites. In addition, it was
found that the preventive behaviors requested from secondary people (such as
telling the person (s) on the friend list to remove himself/herself from the
friend list) are less used by high school students. The findings and
suggestions for future research are discussed.
Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin sosyal medya kullanımları esnasında aldıkları çevrimiçi riskleri ve bu riskler sonucunda oluşabilecek tehdit ve tehlikelerin sonuçlarını ortadan kaldırmak ya da minimize etmek için kullandıkları stratejileri cinsiyet bağlamında incelemektir. Çalışmaya Elazığ ilinde öğrenim gören 816 lise öğrencisi (429 kız ve 387 erkek öğrenci) dâhil edilmiş ve çevrimiçi riskler ölçeği ve tehditlerden kurtulma stratejileri anketi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, WhatsApp ve Instagram’ın öğrenciler arasında en popüler sosyal medya hesabı olduğu bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin risk alma düzeylerinin düşük olduğunu; erkek öğrencilerin kız öğrencilere nazaran daha fazla risk aldığını; kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha fazla tedbir stratejisi kullandığı tespit edilmiştir. Bir başka önemli bulgu ise herhangi bir tehdit karşısında çocukların aile ve öğretmenden yardım istenme oranının düşük olmasıdır. Ayrıca, baş etme stratejilerinden ikincil kişilerden istenen tedbir davranışlarının (Arkadaş listendeki kişi/kişilere beni arkadaş listesinden çıkarmasını söylerim gibi) lise öğrencileri tarafından daha az kullanıldığı tespit edilmiştir. Bulgular ile birlikte gelecek çalışmalara yönelik öneriler tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 6, 2020 |
Submission Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |