The COVID-19 pandemic is a huge challenge to education systems. This study attempts to identify how pre-service history teachers evaluated distance education during the pandemic process. The participants were 47 history undergraduate students who received education certificate through distance education in the fall semester of the 2019-2020 academic year. The study is qualitative, and the data were collected in the environments where the participants resided. Descriptive analysis was used for data analysis. The findings were used to answer the research questions. The participants reported problems that were classified as technical problems, communication-related problems, course efficiency and opportunity problems, and environment-related problems. The pre-service history teachers reported that distance education had advantages as well. Major advantages were economic advantages, incessant education, protection of student health, increasing competence in technology, using time efficiently, flexible study hours, improved research skills, increasing the value of teachers, making education widespread, acting in a planned way, reducing exam stress, and lifelong learning. The pre-service history teachers stated that distance education could not be seen only as a knowledge transfer process and that the form of exams, teachers’ approach, and the mood of students should also be taken into account.
Covid19 virüsünün insandan insana bulaş riskinin çok kolay ve hızlı olması sonucu dünyada salgın ilan edilmiş, 2020 Mart ayı itibarıyla da üniversiteler yüz yüze (geleneksel) eğitimlerine son vererek uzaktan eğitim (çevrimiçi öğrenme) olarak adlandırılan internet erişimli öğretime geçiş yapmışlardır. Uzaktan öğretim, iletişim teknolojileriyle yürütülen bir öğrenme modeli olarak internet ulaşımı ve teknolojik imkân yeterliliklerine ihtiyaç duyan ve bu imkânlara sahip olma yeterlilikleri ölçüsünde verimlilik sağlayabilen bir sistemdir. Bu açıdan salgın eğitimde birtakım zorluklar ortaya çıkarmış bununla birlikte gelecek açısından bir tecrübe oluşturmuştur. Bu tecrübeyi değerlendirmek adına çalışma, 2019-2020 eğitim öğretim yılı güz döneminde formasyon eğitimini eğitim fakültesinde tamamlayan 47 tarih öğretmen adayı ile yürütülmüş, uzaktan öğretim sürecine ilişkin görüşleri ele alınmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji kullanılmış, veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Bulgular değerlendirildiğinde tarih öğretmen adaylarının uzaktan öğretimde; teknik sorunlar başta olmak üzere iletişim, ders verimliliği, imkân ve ortam kaynaklı sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Bununla birlikte sistemin katkıları olduğunu düşünen öğretmen adayları özellikle sağlık ve eğitim açısından sürecin gerekli olduğunu dile getirmişlerdir. Yaşanılan tecrübeye bağlı olarak uzaktan öğretimin sözel dersler için uygun bir sistem olduğu fakat uygulamalı dersler açısından deneyim eksikliği ortaya çıkarabileceği belirtilmiştir. Uzaktan öğretimde sınavların şekli, hocaların yaklaşımları ve öğrenci psikolojilerinin dikkate alınması gerektiği ifade edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2022 |
Submission Date | March 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 |