Research Article
BibTex RIS Cite

PRE-SERVICE TURKISH LANGUAGE AND LITERATURE TEACHERS EVALUATIONS RELATED TO THEIR ELECTIVE COURSES AND LESSONS OF FIELD EDUCATION PROGRAM (THE CASE OF MARMARA UNIVERSITY)

Year 2008, Volume: 8 Issue: 2, 1 - 11, 15.03.2016

Abstract

This study is designed to examine the faculty and students’ opinions on the elective
course system applied in Marmara University. To this aim, teachers and students were given a
questionnaire consisting of open-ended questions about the elective courses. All written
opinions were examined one-by-one and then discussed under the same common points. The
frequency and percentage of the questionnaires are obtained with the help of Microsoft Excel
2003. The data obtained is interpreted together with the related studies, and suggestions are
proposed. The results of this study showed that “Computer”, “Diction”, “Applied Theatre”,
“Musics”, “The Art Of Public Speaking” and “Handwriting /Marbling/Ornementing/Painting”
are the main preferred lessons by students. In the light of these findings, some suggestions are
presented for the Programs of Turkish Language and Literature Teaching. 

References

  • Adalý, O. (2002). Oya Adalý, “Liselerde Edebiyat Öðretimi” Nasýl Bir Edebiyat Eðitimi, Ýstanbul Çðdaþ Yaþamý Destekleme Derneði Yayýnlarý.
  • Pesen, C. & Odabaþ, A. & Bindak, R. & Kudu, M (2006). Öðretmen Adaylarýnýn Yetenek ve Ýlgileri. Yüzüncü Yýl Üniversitesi, Elektronik Eðitim Fakültesi Dergisi, 2 (1), http://efdergi.yyu.edu.tr (15.08.2007 tarihinde ulaþýlmýþtýr).
  • Demir, A. ve Ok, A. (1996). Orta Doðu Teknik Üniversitesi Öðretim Üye ve Öðrencilerinin Seçmeli Dersler Hakkýndaki Görüþleri, Hacettepe Üniversitesi Eðitim Fakültesi Dergisi, 12, (121–125).
  • DPT, (2000). Uzun Vadeli Strateji ve Sekizinci Beþ Yýllýk (2000–2005) Kalkýnma Planý, Ankara:
  • Ekin, N. (1997). Küresel Bilgi Çaðýnda Eðitim-Verimlilik-Ýstihdam, Ýstanbul: Ýstanbul Ticaret Odasý (43), Mega Ajans.
  • Eriþti, B. (1998). Üniversite Öðrencilerinin Öðretme-Öðrenme Sürecine Katýlým Durumlarý, Anadolu Üniversitesi Eðitim Fakültesi Dergisi, 8 (1–2), 52–67.
  • Gürüz, K. (2001). Dünyada ve Türkiye’de Yükseköðretim: Tarihçe ve Bugünkü Sevk Ve Ýdare Sistemleri. Ankara: ÖSYM Yayýnlar.
  • Kocasaraç H. (2003). Bilgisayarlarýn Öðretim Alanýnda Kullanýmýna Ýliþkin Öðretmen Yeterlilikleri, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (3), 10-15.
  • MEB. (2007). http://hedb.meb.gov.tr/faal/faaliyet.asp (adresinden 12.05. 2008 tarihinde ulaþýlmýþtýr).
  • MEB. (2002). 2002 Yýlý Baþýnda Milli Eðitim, Ankara: Araþtýrma Planlama ve Koordinasyon Baþkanlýðý, 4 Akþam Sanat Okulu Matbaasý.
  • ÖSYM,(2006).ftp://dokuman.osym.gov.tr/2006_YERLESTIRME_KLVZ/6_TABLO4_.pdf (adresinden 15.07. 2007 tarihinde ulaþýlmýþtýr.
  • ÖSYM. (2007). ftp://dokuman.osym.gov.tr/2007_OSYS_TERCIH_KILAVUZU/2007- OSYS_TERCIH_TABLO4.pdf (adresinden 12.08. 2007 tarihinde ulaþýlmýþtýr).
  • Saraç, C. (2006). Türk Dili ve Edebiyatý Öðretmen Adaylarýnýn Alan Bilgilerine ve Alan Eðitimi Derslerine Yönelik Deðerlendirmeleri, M.Ü. Atatürk Eðitim Fakültesi Eðitim Bilimleri Dergisi, 24, 145-161.
  • Senemoðlu, N. (2001). Geliþim, Öðrenme ve Öðretim, Kuramdan Uygulamaya, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Üstün, N. (2005). Türkiye ve AB'de Endüstriyel ve Teknik Okullara Yönlendirme, Milli Eðitim Dergisi, 167, 156-162.
  • Vural, B. (2004). Öðretmenin Mevzuat El Kitabý. Ankara: Hayat Yayýnlarý. YOK.http://www.yok.gov.tr/egitim/raporlar/mart98/bolum6.html (Alýndýðý tarih 2008. 2007)

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Alanlarına Yönelik Lisans Programlarında Yer Almasını İstedikleri Seçmeli Dersler(Marmara Üniversitesi Örneklemi)

Year 2008, Volume: 8 Issue: 2, 1 - 11, 15.03.2016

Abstract

Bu çalýþmada Marmara Üniversitesi Atatürk Eðitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatý Ana Bilim Dalýnda uygulanmakta olan seçmeli ders sistemine iliþkin öðrenci görüþleri incelenmiþtir. Bu amaç doðrultusunda öðrencilere beklentileri ile ilgili sorularý içeren bir anket verilmiþtir. Toplanan öðrenci görüþleri ayrý ayrý gözden geçirildikten sonra bu görüþlerde ortak olan noktalar vurgulanmýþtýr. Anketlerin frekans ve yüzdeleri, Microsoft Excel 2003’ten yararlanýlarak bulunmuþtur. Elde edilen veriler, ilgili çalýþmalar da taranarak yorumlanmýþ ve öneriler getirilmiþtir. Çalýþmanýn sonucuna göre öðretmen adaylarýnýn en çok istedikleri derslerin “Bilgisayar, Diksiyon, Uygulamalý Tiyatro, Müzik, Ýngilizce, Hitabet, Hat/Ebru/Tezhip/Resim” olduðu tespit edilmiþtir. Bu bulgular ýþýðýnda Türk Dili ve Edebiyatý öðretmenliði programlarý için bazý öneriler sunulmuþtur.

References

  • Adalý, O. (2002). Oya Adalý, “Liselerde Edebiyat Öðretimi” Nasýl Bir Edebiyat Eðitimi, Ýstanbul Çðdaþ Yaþamý Destekleme Derneði Yayýnlarý.
  • Pesen, C. & Odabaþ, A. & Bindak, R. & Kudu, M (2006). Öðretmen Adaylarýnýn Yetenek ve Ýlgileri. Yüzüncü Yýl Üniversitesi, Elektronik Eðitim Fakültesi Dergisi, 2 (1), http://efdergi.yyu.edu.tr (15.08.2007 tarihinde ulaþýlmýþtýr).
  • Demir, A. ve Ok, A. (1996). Orta Doðu Teknik Üniversitesi Öðretim Üye ve Öðrencilerinin Seçmeli Dersler Hakkýndaki Görüþleri, Hacettepe Üniversitesi Eðitim Fakültesi Dergisi, 12, (121–125).
  • DPT, (2000). Uzun Vadeli Strateji ve Sekizinci Beþ Yýllýk (2000–2005) Kalkýnma Planý, Ankara:
  • Ekin, N. (1997). Küresel Bilgi Çaðýnda Eðitim-Verimlilik-Ýstihdam, Ýstanbul: Ýstanbul Ticaret Odasý (43), Mega Ajans.
  • Eriþti, B. (1998). Üniversite Öðrencilerinin Öðretme-Öðrenme Sürecine Katýlým Durumlarý, Anadolu Üniversitesi Eðitim Fakültesi Dergisi, 8 (1–2), 52–67.
  • Gürüz, K. (2001). Dünyada ve Türkiye’de Yükseköðretim: Tarihçe ve Bugünkü Sevk Ve Ýdare Sistemleri. Ankara: ÖSYM Yayýnlar.
  • Kocasaraç H. (2003). Bilgisayarlarýn Öðretim Alanýnda Kullanýmýna Ýliþkin Öðretmen Yeterlilikleri, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (3), 10-15.
  • MEB. (2007). http://hedb.meb.gov.tr/faal/faaliyet.asp (adresinden 12.05. 2008 tarihinde ulaþýlmýþtýr).
  • MEB. (2002). 2002 Yýlý Baþýnda Milli Eðitim, Ankara: Araþtýrma Planlama ve Koordinasyon Baþkanlýðý, 4 Akþam Sanat Okulu Matbaasý.
  • ÖSYM,(2006).ftp://dokuman.osym.gov.tr/2006_YERLESTIRME_KLVZ/6_TABLO4_.pdf (adresinden 15.07. 2007 tarihinde ulaþýlmýþtýr.
  • ÖSYM. (2007). ftp://dokuman.osym.gov.tr/2007_OSYS_TERCIH_KILAVUZU/2007- OSYS_TERCIH_TABLO4.pdf (adresinden 12.08. 2007 tarihinde ulaþýlmýþtýr).
  • Saraç, C. (2006). Türk Dili ve Edebiyatý Öðretmen Adaylarýnýn Alan Bilgilerine ve Alan Eðitimi Derslerine Yönelik Deðerlendirmeleri, M.Ü. Atatürk Eðitim Fakültesi Eðitim Bilimleri Dergisi, 24, 145-161.
  • Senemoðlu, N. (2001). Geliþim, Öðrenme ve Öðretim, Kuramdan Uygulamaya, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Üstün, N. (2005). Türkiye ve AB'de Endüstriyel ve Teknik Okullara Yönlendirme, Milli Eðitim Dergisi, 167, 156-162.
  • Vural, B. (2004). Öðretmenin Mevzuat El Kitabý. Ankara: Hayat Yayýnlarý. YOK.http://www.yok.gov.tr/egitim/raporlar/mart98/bolum6.html (Alýndýðý tarih 2008. 2007)
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Cemal Saraç This is me

Publication Date March 15, 2016
Submission Date January 28, 2015
Published in Issue Year 2008 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Saraç, C. (2016). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Alanlarına Yönelik Lisans Programlarında Yer Almasını İstedikleri Seçmeli Dersler(Marmara Üniversitesi Örneklemi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 1-11.