Bu araştırmanın amacı Bolu ilinde görev yapmakta olan, ilköğretim okullarında görevli
yöneticilerin bilgiyi yönetme rollerine ilişkin ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin
görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modeliyle yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini
2007 – 2008 eğitim – öğretim yılında Bolu ilinde görev yapan ilköğretim okulu yöneticileri ve
ilköğretim okulu öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma için Çınar (2002) tarafından geliştirilen
likert tipi “Bilgi Yönetimi Ölçeği” kendisinden izin alınarak kullanılmıştır. Anket sorularına
yönetici ve öğretmenlerce verilen yanıtların frekans ve ortalamaları hesaplanarak, gerekli testler
yapılmış; bunlarla ilgili tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
ilköğretim okulu öğretmenleri, ilköğretim okulu yöneticilerini; bilginin elde edilmesi boyutunda
orta düzeyde yeterli, bilginin paylaşılması, bilginin kullanılması ve bilginin depolanması
boyutlarında üst düzeyde yeterli olarak, ilköğretim okulu yöneticileri kendilerini bilgi yönetimi
tüm alt boyutlarında üst düzeyde yeterli olarak algılamaktadırlar. İlköğretim okulu öğretmenleri
ile ilköğretim okulu yöneticileri görüşleri arasında bilgi yönetimi alt boyutlarının tümünde
anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür. İlköğretim okulu öğretmenlerinin görüşleri arasında
kıdem değişkenine göre anlamlı farklılığın olduğu, branş ve yaş değişkenine göre ise anlamlı bir
farklılığın olmadığı, ilköğretim okulu yöneticileri görüşleri arasında kıdem, branş ve yaş
değişkenine göre anlamlı farklılığın olmadığı sonuçlarına varılmıştır.
The purpose of this study is to determine opinions regarding attendant administrators’
knowledge management roles in the elementary schools of the elementary school administrators
and teachers serving in the Province of Bolu. It was carried out using the research - screening
model. The elementary school administrators and elementary school teachers serving in Bolu in
the 2007 - 2008 academic year constitute the population of the research. A Likert type
‘’Knowledge Management Scale’’ developed by Çınar (2002) for the research has been used with
his permission. Tables have been created and interpreted by calculating frequency, percentage and
averages of responses given by the administrators and teachers and performing necessary tests in
regard with them. According to the results of the study, elementary school teachers perceive
elementary school administrators adequate at medium level in the dimension of obtaining
knowledge, and at a high level in the dimension of sharing, using and storage of knowledge.
Elementary school administrators perceive themselves as adequate at a high level in all lower
dimensions of knowledge management. It has been seen that there is a significant difference in all
of the lower dimensions of knowledge management between the opinions of elementary school
teachers and elementary school administrators. It has been concluded that there is a significant
difference among the opinions of elementary school teachers according to the seniority variance
and that there is no significant difference in the variances of branch and age, and that there is no
significant difference among the opinions of elementary school administrators according to the
variance of seniority, branch and age.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 9 Issue: 2 |