Implementation of music curriculum has long been one of the problematic areas in schools. This qualitative case study was conducted to get inferences from the views of parents and students toward the implementation of Music Curriculum at primary schools. Participants were six students and three parents. Data were gathered by individual and focus group interviews and analyzed by the technique of content analysis to reveal themes. Data from parent interviews revealed the themes of benefits and issues. Student interviews disclosed the themes of benefits, issues and expectations. Findings demonstrate, on one hand, positive image of participants toward music and music lesson, on the other hand, evidence of attitude and behavior that the participants look down on music lesson. Findings reveal a need to revise the content and educational activities of the Music Curriculum and to focus on the work that will eliminate the issues regarding the implementation of the curriculum
Müzik dersi ve eğitimi, okullardaki başlıca sorunlu alanlardan biri olmaya devam etmektedir. Bu nitel durum çalışması, veli ve öğrenci görüşlerinin mevcut İlköğretim Müzik Öğretim Programının uygulanışına yönelik olarak ne tür çıkarımlar sunduğunu saptamak amacıyla yürütülmüştür. Araştırma toplam altı öğrenci ve üç velinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bireysel ve odak grup görüşmesi yoluyla toplanan nitel veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak temalara ayrıştırılmıştır. Veli görüşlerine ilişkin bulgular faydalar ve sorunlar boyutlarında; öğrenci görüşlerine ilişkin bulgular faydalar, sorunlar ve beklentiler boyutlarında ortaya çıkmıştır. Bulgular bir taraftan katılımcıların müziğe ve müzik dersine karşı olumlu görüşlere sahip olduğunu ortaya koyarken, diğer taraftan müzik dersinin “önemsiz” görüldüğüne yönelik tutum ve davranışları gösteren kanıtlar sunmaktadır. Bulgular, müzik öğretim programının içerik ve eğitim durumları boyutlarının gözden geçirilmesi ve programın uygulanma sürecindeki sorunları giderecek çalışmalara olan ihtiyacı göstermektedir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Submission Date | January 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 14 Issue: 1 |