BibTex RIS Cite

Parents’ and Students’ Views about the Music Lesson at Primary Schools

Year 2014, Volume: 14 Issue: 1, 329 - 345, 01.01.2014
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091515

Abstract

Implementation of music curriculum has long been one of the problematic areas in schools. This qualitative case study was conducted to get inferences from the views of parents and students toward the implementation of Music Curriculum at primary schools. Participants were six students and three parents. Data were gathered by individual and focus group interviews and analyzed by the technique of content analysis to reveal themes. Data from parent interviews revealed the themes of benefits and issues. Student interviews disclosed the themes of benefits, issues and expectations. Findings demonstrate, on one hand, positive image of participants toward music and music lesson, on the other hand, evidence of attitude and behavior that the participants look down on music lesson. Findings reveal a need to revise the content and educational activities of the Music Curriculum and to focus on the work that will eliminate the issues regarding the implementation of the curriculum

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2008). Aktif öğrenme. (10. Basım). Biliş Yayınları. İstanbul.
  • Barış-Akgül, D. (2008). Sosyal beceri gelişiminde çocuk ve müzik. Milli Eğitim Dergisi, 177, 28-35.
  • Bilen, S., Özevin, B., & Canakay-Uçal, E. (2009). Orff destekli etkinliklerle müzik eğitimi. (1. Basım). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Bümen, N. (2005). Çoklu zekâ kuramı ve eğitimi. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde Yeni Yönelimler (ss. 1-37). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cooper, P. A. (1993). Paradigm shifts in designed instruction: From behaviorism to cognitivism to constructivism. Educational Technology, 33(5), 12-19.
  • Elden, M. & Bakır, U. (2010). Reklam çekicilikleri: Cinsellik, mizah, korku. İletişim Yayıncılık.
  • Gardner, H. (1993). Multiple intelligences: The theory in practice. New York, NY: Basic Books.
  • Gardner, H. (2004). Zihin çerçeveleri: Çoklu zekâ kuramı. (Çev. Aslı Kılıç). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Gençel-Ataman, Ö. & Okay, H. (2009). İlköğretim müzik öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı ilköğretim müzik dersi öğretim programına yönelik görüşleri (Balıkesir ili örneği). 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Balıkesir.
  • Göğüş, G. (2008). İlköğretim I. kademe müzik eğitiminde öğretmenin etkinliği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 369-382.
  • Gunter, B. (2002). Media sex: What are the issues? Mahwah, NJ: Lawrence Earlbaum Associates, Publishers.
  • Gün, E. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin müzik dersine ilişkin yaklaşımlarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi: Burdur ve Isparta illeri örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kocabaş, A. & Selçioğlu, E. (2006). İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıflarında müzik dersinin gerçekleşme düzeyi ve öğrencilerin beklentilerine ilişkin görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 56-66.
  • Külah, İ. K. (2007). İlköğretim ikinci kademede müzik dersi yaklaşımlarının analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2006). İlköğretim müzik dersi öğretim programı (1-8. Sınıflar). Ankara.
  • Nacakcı, Z. (2006). İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi (ss. 220-230). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Otacıoğlu, S. (2007). İlköğretim 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 134-139.
  • Öztürk, E. (2006). İlköğretim okullarındaki ikinci kademe müzik eğitimi ve sorunları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anabilim Dalı, Afyon.
  • Saraç, G. A. (1998). Müzik eğitiminde program geliştirme süreci. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 4, 155-160.
  • Şahin, A. (2011). Eleştirel medya okuryazarlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şaşan, H. H. (2002). Yapılandırmacı öğrenme. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 74-75, 49-52.
  • Talim Terbiye Kurulu Başkalığı (TTKB), (2007). İlköğretim müzik (1-8. Sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Tenkoğlu, T. (2005). Farklı müzik algılarına sahip sınıf öğretmenlerinin öğrencilerinin müzik tutumlarının karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Toraman, M. (2013). Müzik öğretmenlerinin ilköğretim programında yer alan müzik dersine yönelik görüşleri üzerinde nitel bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Uçan, A. (1994). Müzik eğitimi temel kavramlar, ilkeler, yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Umuzdaş, S. & Levent, A. (2012). Müzik öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi işleyişine yönelik görüşleri. YTÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 56‐73.
  • Yazıcı, T. (2009). İlköğretim Müzik Dersinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunların, Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Trabzon İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

İlköğretim Müzik Dersine Yönelik Veli ve Öğrenci Görüşleri

Year 2014, Volume: 14 Issue: 1, 329 - 345, 01.01.2014
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091515

Abstract

Müzik dersi ve eğitimi, okullardaki başlıca sorunlu alanlardan biri olmaya devam etmektedir. Bu nitel durum çalışması, veli ve öğrenci görüşlerinin mevcut İlköğretim Müzik Öğretim Programının uygulanışına yönelik olarak ne tür çıkarımlar sunduğunu saptamak amacıyla yürütülmüştür. Araştırma toplam altı öğrenci ve üç velinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bireysel ve odak grup görüşmesi yoluyla toplanan nitel veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak temalara ayrıştırılmıştır. Veli görüşlerine ilişkin bulgular faydalar ve sorunlar boyutlarında; öğrenci görüşlerine ilişkin bulgular faydalar, sorunlar ve beklentiler boyutlarında ortaya çıkmıştır. Bulgular bir taraftan katılımcıların müziğe ve müzik dersine karşı olumlu görüşlere sahip olduğunu ortaya koyarken, diğer taraftan müzik dersinin “önemsiz” görüldüğüne yönelik tutum ve davranışları gösteren kanıtlar sunmaktadır. Bulgular, müzik öğretim programının içerik ve eğitim durumları boyutlarının gözden geçirilmesi ve programın uygulanma sürecindeki sorunları giderecek çalışmalara olan ihtiyacı göstermektedir

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2008). Aktif öğrenme. (10. Basım). Biliş Yayınları. İstanbul.
  • Barış-Akgül, D. (2008). Sosyal beceri gelişiminde çocuk ve müzik. Milli Eğitim Dergisi, 177, 28-35.
  • Bilen, S., Özevin, B., & Canakay-Uçal, E. (2009). Orff destekli etkinliklerle müzik eğitimi. (1. Basım). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Bümen, N. (2005). Çoklu zekâ kuramı ve eğitimi. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde Yeni Yönelimler (ss. 1-37). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cooper, P. A. (1993). Paradigm shifts in designed instruction: From behaviorism to cognitivism to constructivism. Educational Technology, 33(5), 12-19.
  • Elden, M. & Bakır, U. (2010). Reklam çekicilikleri: Cinsellik, mizah, korku. İletişim Yayıncılık.
  • Gardner, H. (1993). Multiple intelligences: The theory in practice. New York, NY: Basic Books.
  • Gardner, H. (2004). Zihin çerçeveleri: Çoklu zekâ kuramı. (Çev. Aslı Kılıç). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Gençel-Ataman, Ö. & Okay, H. (2009). İlköğretim müzik öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı ilköğretim müzik dersi öğretim programına yönelik görüşleri (Balıkesir ili örneği). 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Balıkesir.
  • Göğüş, G. (2008). İlköğretim I. kademe müzik eğitiminde öğretmenin etkinliği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 369-382.
  • Gunter, B. (2002). Media sex: What are the issues? Mahwah, NJ: Lawrence Earlbaum Associates, Publishers.
  • Gün, E. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin müzik dersine ilişkin yaklaşımlarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi: Burdur ve Isparta illeri örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kocabaş, A. & Selçioğlu, E. (2006). İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıflarında müzik dersinin gerçekleşme düzeyi ve öğrencilerin beklentilerine ilişkin görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 56-66.
  • Külah, İ. K. (2007). İlköğretim ikinci kademede müzik dersi yaklaşımlarının analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2006). İlköğretim müzik dersi öğretim programı (1-8. Sınıflar). Ankara.
  • Nacakcı, Z. (2006). İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi (ss. 220-230). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Otacıoğlu, S. (2007). İlköğretim 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 134-139.
  • Öztürk, E. (2006). İlköğretim okullarındaki ikinci kademe müzik eğitimi ve sorunları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anabilim Dalı, Afyon.
  • Saraç, G. A. (1998). Müzik eğitiminde program geliştirme süreci. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 4, 155-160.
  • Şahin, A. (2011). Eleştirel medya okuryazarlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şaşan, H. H. (2002). Yapılandırmacı öğrenme. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 74-75, 49-52.
  • Talim Terbiye Kurulu Başkalığı (TTKB), (2007). İlköğretim müzik (1-8. Sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Tenkoğlu, T. (2005). Farklı müzik algılarına sahip sınıf öğretmenlerinin öğrencilerinin müzik tutumlarının karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Toraman, M. (2013). Müzik öğretmenlerinin ilköğretim programında yer alan müzik dersine yönelik görüşleri üzerinde nitel bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Uçan, A. (1994). Müzik eğitimi temel kavramlar, ilkeler, yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Umuzdaş, S. & Levent, A. (2012). Müzik öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi işleyişine yönelik görüşleri. YTÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 56‐73.
  • Yazıcı, T. (2009). İlköğretim Müzik Dersinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunların, Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Trabzon İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Abdurrahman Şahin

Mehtap Toraman This is me

Publication Date January 1, 2014
Submission Date January 28, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Şahin, A., & Toraman, M. (2014). Parents’ and Students’ Views about the Music Lesson at Primary Schools. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 329-345. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091515