The purpose of the study is to investigate the impacts of creative writing activities about numbers on pre-service teachers’ cognitive structures. In this mixed design, it has been used both preexperimental design and single case study. The content analysis applied to 28 pre-service math teachers’ pre and post mind maps, stories and poems that they have written. The t-test has been used to understand whether there is a significant difference between pre and post scores. The results have showed that there is not any significant difference between pre and post scores about mathematical conceptions and relations within mind maps. However, it is realized that there is a significant difference in the post-test results of the mind maps considering the case of the daily-life conceptions about the numbers. The results of content analysis have showed that the pre-service teachers could not reflect the meanings of and the relationships among the mathematical conceptions on the stories at appropriate level; most of the pre-service teachers have problematically associated numerical conceptions; however, they have used certain conceptions that they have benefitted from within the stories and that they did not use within pre-maps
Araştırmada sayılar üzerine yaratıcı yazma etkinliklerinin öğretmen adaylarının bu konudaki bilişsel yapıları üzerine etkilerini incelemek amaçlanmıştır. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı çalışmada tek grup öntest-sontest deseninden ve bütüncül tek durum deseninden yararlanılmıştır. 28 öğretmen adayının yazma etkinlikleri öncesinde ve sonrasında hazırladıkları zihin haritaları, yazmış oldukları öykü ve şiirler içerik analizine tabi tutulmuştur. Önson zihin haritalarından alınan puanlar arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı t-testiyle incelenmiştir. Zihin haritalarında sayılarla ilgili matematiksel kavram ve ilişkiler göz önüne alınarak belirlenen ön ve son puanlar arasında anlamlı bir fark görülememiştir. Zihin haritalarındaki günlük yaşam unsurları dikkate alınarak belirlenen son harita puanlarının ön harita puanlarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. İçerik analizleri sonucu öğretmen adaylarının sayılar konusundaki kavramların anlamlarını ve aralarındaki ilişkileri yazılarına yeterince yansıtamadıkları, zihin haritalarında öğretmen adaylarının büyük bölümünün sayılarla ilgili kavramları sınırlı düzeyde ve sorunlu biçimde ilişkilendirdikleri, öykülerde kullanılan ve ön haritalarda yer almayan bazı kavramlara son haritalarda yer verildiği belirlenmiştir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Submission Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 1 |