Bu araştırma ile Türkçe dersinin önemli bir parçası olan öğrencilerin yazılı anlatım becerisinin geliştirilme sürecinde ortaya çıkan güçlükler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Samsun ili ilçelerinde görev yapmakta olan on sınıf öğretmeni ve on Türkçe öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma verileri, 2012-2013 yılı bahar yarıyılında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verileri çözümlemek için betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin Türkçe dersindeki beceri alanları içinde en fazla güçlük çektikleri alan, yazma olarak belirlenmiştir. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde öğrencilerin yazma konusunda istekli olmadıkları ve yazılı anlatım ile ilgili etkinlikleri sevmedikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin Türkçe çalışma kitaplarında var olan etkinliklere yönelik görüşleri incelendiğinde; öğretmenlerden birçoğunun etkinlikleri öğrenci seviyesine uygun bulmadığını, bu etkinliklerin uygulanması sürecinde öğrencilerin zorluk yaşadıklarını ve isteksiz davrandıklarını ifade ettikleri belirlenmiştir.
This study aims at determining the difficulties faced during the process intended to improve students’ written expression skills which has become a significant part of Turkish language course. To that end, 10 classroom teachers and Turkish language teachers who work in various districts of Samsun were interviewed. Data of this study were collected through semi-structured interview method during the spring term of 2012-2013 training and education year. Data obtained from this study were analysed through descriptive analysis technique. Based on teachers’ opinions, students may be said to have serious problems in written expression activities. Teachers stated that students were reluctant to write and they did not like writing activities. Teachers’ opinions about the course books and workbooks used in Turkish language courses showed that they thought the activities included in these books to be far beyond the students’ level and students had difficulty and reluctance in conducting these activities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2015 |
Submission Date | December 21, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 2 |