Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının yansıtıcı
düşünme seviyelerini, öğretmenlik uygulaması sürecinde tuttukları günlükler
yoluyla belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum
çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında bir eğitim
fakültesinin Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda 4. sınıfta okuyan altı öğretmen
adayından oluşmaktadır. Katılımcılara
hiçbir yönlendirme yapılmaksızın, öğretmenlik uygulaması sırasında yedi hafta
boyunca tuttukları günlüklerden elde edilen veriler, Tanımlayıcı
Yansıtıcı Düşünme (TYD) ve Eleştirel Yansıtıcı Düşünme (EYD)‘yi belirmeye
yönelik sorulara göre analiz edilmiştir.
Çalışmanın bulgularına göre, öğretmen adaylarının, eleştirel yansıtıcı
düşünmeye oranla daha çok tanımlayıcı yansıtıcı düşündükleri görülmüştür.
Ayrıca öğretmen adaylarının TYD ve EYD sorularına göre analiz edilen
yansıtmalarıyla ilgili detaylı bulgulara ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 29, 2017 |
Submission Date | February 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 2 |