Bu araştırmanın amacı, sabit bekleme süreli öğretim yöntemi kullanılarak
gerçekleştirilen etkililik çalışmalarının incelenmesidir. Bu amaç
doğrultusunda, 2005-2015 yılları arasında bilimsel hakemli dergilerde
yayımlanmış, tek denekli araştırma modeline dayalı ve yetersizlikten etkilenmiş
bireylere tek basamaklı veya zincirleme becerilerin öğretimine odaklanmış
çalışmaların nitel ve nicel özetlemesi gerçekleştirilmiştir. Sabit bekleme
süreli öğretim yöntemini kullanmış olan 26 çalışma betimsel özetleme ve etki
büyüklüğü hesaplamasına dayalı olarak meta-analiz yöntemi ile
değerlendirilmiştir. İncelenen çalışmalarda toplam 89 katılımcı tespit
edilmiştir. Katılımcıların tanıları genel olarak zihinsel yetersizlik ve otizm
spektrum bozukluğudur. Katılımcıların yaşları 3 ile 24 yaş arasında
değişmektedir. Etki büyüklüğü hesaplamalarından elde edilen bulgular, sabit
bekleme süreli öğretim yönteminin etkililiği hakkında olumlu yönde bulgular
sağlamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | June 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 1 |