Öğretmenin sınıf ortamında kullandığı matematik dili, çocuklar için
matematik girdisidir ve çocukların, okul dönemi boyunca matematik bilgilerinin
oluşmasında etkili olmaktadır. Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin sınıf
ortamında uyguladıkları etkinliklerin incelenmesi ve kullandıkları doğal matematiksel
dilinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, Erzurum ili merkezinde
bulunan bağımsız anaokulunda tam gün ve yarım gün görev yapan iki öğretmen ile
ilkokul bünyesindeki anasınıfında görev yapan bir öğretmen olmak üzere toplam
üç öğretmen sınıf ortamında gözlemlenmiştir. Araştırmada her öğretmenin
sınıfında haftada iki kez gözlem yapılmıştır. Yapılan gözlemler, araştırmacılar
tarafından, ilgili literatür çerçevesinde içerik analizi yöntemiyle incelenmiş
ve temalar altında toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre,
öğretmenlerin sıklıkla doğal matematik diline ilişkin ve sınıf düzenini
sağlamaya yönelik ifadeleri kullandıkları gözlemlenmiştir. Öğretmenlerin
matematik diline en sık okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri, Türkçe ve oyun
etkinliklerinde yer vermiş oldukları belirlenmiştir. Matematik dili kullanımı
planlı etkinlikler içerisinde en az sıklıkta drama ve hareket etkinliklerinde
yer almıştır. Kullanılan ifadelerin içeriğinde en sık sayma/sayı/rakam
kavramlarına değindikleri belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2018 |
Submission Date | October 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 2 |