Bu
araştırmanın amacı, açıklayıcı ve sorgulayıcı öğretim yöntemlerinin yüz-yüze
ve harmanlanmış öğrenme ortamları ile
birlikte kullanıldığında 9. sınıf öğrencilerinin internete yönelik tutumları
üzerine etkileri olup olmadığını ortaya çıkarmak ve varsa bu etkilerin cinsiyet
ile ilişkisini incelenmektir. Çalışmada 2x2x2 faktör deseni kullanılmıştır. Bu
desen içinde öğrenme ortamları (harmanlanmış ve yüz-yüze), öğretim yöntemleri
(açıklayıcı ve sorgulayıcı) ve cinsiyet (kız ve erkek) boyutları iki aşamalı
olarak oluşturulmuştur. Çalışmaya uygun örneklem yöntemi ile Ankara ili Çankaya
ilçesindeki bir okuldan toplam 111 öğrenci katılmıştır. "İnternet Tutum
Ölçeği" ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler üç
yönlü kovaryans (ANCOVA) ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinden şu
sonuçlar el edilmiştir: (1) Öğrencilerin
internete yönelik tutumlarında harmanlanmış öğrenme yüz-yüze öğrenmeye göre
daha etkilidir, (2) öğrenme ortamları ile cinsiyet değişkenleri arasında
anlamlı etkileşim vardır;yüz-yüze öğrenme ortamında bütün öğrencilerin
internete yönelik tutumları azalmıştır. Harmanlanmış öğrenme ortamında ise
erkek öğrencilerin tutum puanları yükselmiş, kız öğrencilerin ise
değişmemiştir, (3) öğretim yöntemi, öğrenme ortamları ve cinsiyet değişkenleri
arasında anlamlı etkileşim vardır;harmanlanmış ortamda açıklayıcı öğretim
yöntemi kullanıldığında erkek öğrencilerin tutum puanları yükselmiştir.
Harmanlanmış ortamda sorgulayıcı öğretim yöntemi kullanıldığında da ise kız
öğrencilerin internete yönelik tutumları yükselmiştir.
harmanlanmış öğrenme web tabanlı öğrenme ortamları açıklayıcı öğretim yöntemi sorgulayıcı öğretim yöntemi internet tutumlar
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 17, 2018 |
Submission Date | April 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 3 |